Morske avanture po Pelješcu od plaže Prapratno do Divne

prapratno

Na Pelješcu smo izabrali 4 plaže koje bi voljeli obići – Prapratno, Divna, Vučine i Mokalo, a jesu li nas i oduševile ili su precijenjene, saznajte u tekstu

Ovo ljeto smo odlučili posjetiti Pelješac i Korčulu i to u samo par dana. Ideja je krenula od Pelješkog mosta jer ga još nismo prošli. A onda smo malo po malo složili otprilike neki plan šta želimo vidjeti u 3 dana. No početni plan se produžio na 5 dana što je bio stvarno solidan minimum za vidjeti sve šta smo htjeli.

U nastavku donosimo naše avanture s Pelješca, a u drugom dijelu s Korčule.

Komarna

Naša početna točka puta je Promina gdje ljetujemo pa nam je do Pelješkog mosta trebalo nešto manje od 3 sata autocestom. Prvi odmor imali smo u Komarni u Beach baru jer smo se tamo dogovorili naći na kavi s prijateljima odnosno to je zMaijev najbolji prijatelj iz vrtića. Dok smo mi pili kavu i bili oduševljeni pogledom na Pelješki most, djeca su se i kupala.
Mjesto je jako lijepo, ima hlada, ima svlačiona, javni WC i tuš na kovanice. Jedino je malo zeznuto s autom jer se parking brzo popuni, a cesta koja vodi do plaže je uska i vozi se nizbrdo. Ako se sretnete s nekim autom uf, jedan mora dosta toga potegnuti u rikverc… Imali smo sreću da smo odmah uz cestu našli parking i nismo sreli auto na putu nazad kad smo išli uzbrdo.

Pogled na pelješki most iz Komarne

Uvala Vučine

Za prvi dan smo imali plan okupati se na plaži Vučine i onda na Prapratno jer smo noćili u Neumu.
Do uvale Vučine nam je trebalo oko pola sata vožnje od mosta. Prošli smo kroz Žuljanu, uskom ulicom kroz samo mjesto između kuća. Plaža se praktički ni ne vidi od kuća osim kad smo se spuštali prema mjestu pa smo imali lijep pogled na uvalu. Produžili smo prema uvali Vučine koja je odmah susjedna uvala i trebalo je naći parking. To su sve “kozje staze”, uske ulice i parkinga baš i nema nego se snalazite uz cestu gdje vidite i ostale aute. Kad smo taj dio riješili krenuli smo na plažu kroz „džunglicu“ jer je bio kraći put. Trave su bile visoke i bilo nam je to jako smješno jer smo se osjećali kao da smo negdje u Africi/Aziji, iako realno takav put prema plaži nismo imali ni na Zanzibaru ni na Tajlandu.

Pogled s ceste na uvalu Žuljana

I dolaskom na plažu blagi šok. Čitali smo kako je to jedna od najljepših plaža u Hrvatskoj !?. Iz rukava bi nabrojali barem 5 ljepših plaža od ove i nije nam jasno tko je ovu plažu proglasio najljepšom i to ne na Pelješcu, nego u Hrvatskoj!

Uvala Vučine

Ali ajde, dajemo šansu plaži. Prošetali smo je cijelom dužinom da nađemo komadić mjesta za ručnike. Za one koji vole hlad je idealno jer ga ima stvarno puno da smo čak tražili mjesto pod suncem. Našli smo neki mali komadić prostora blizu mora i išli na kupanje. Plaža je šljunčana s malim do velikim kamenjem. Ulaz u more je isto takav šljunčan, a tek nakon šta preplivate 15-ak metara ispod vas je pjesak. No tu je duboko i ne može se stati. A na putu do pjeska treba se preplivati i nekoliko područja s travom. To baš nikako ne volimo. More je bilo ok i osvježili smo se. Inače je ovo ljeto je svugdje more bilo po našem guštu jer volimo kad je more malo toplije (ne prevruće).

Uvala Vučine, pogled s ručnika na plaži

Na plaži nismo vidjeli ni wc ni tuš, ima jedino puno kanti za smeće što je pohvalno.
U uvali su bili usidrene jedrilice pa nam je dok smo se sušili bilo fora gledati kako s jedne idu pas i vlasnica na supu do obale ne bi li se pas prošetao i valjda obavio nuždu 😊.

Prapratno

Iduća stanica je pješčana plaža Prapratno. U mislima me već strah šta nas čeka jer smo shvatili da se puno puta za šljunčane plaže pišu da su pješčane pa više ne znamo šta očekivati.
Dolazimo oko 16 sati i uspjevamo iz prve naći mjesto za parking na besplatnom parkingu. Inače, nemojte ni pomišljati parkirati aute uz cestu jer su svi do jednog imali kazne pa im je većini vjerojatno prisjelo kupanje.
Na parkingu se nalaze i 2 toi toi wc-a iz kojih se ne širi baš lijep miris, ali nasreću osjeti se doslovce metar do dva oko wc-a. Uz ovaj besplatni parking nalazi se i rampa za parking od kampa. Čitali smo da se tamo može parkirati po cijeni 10 eura na dan no nije nam trebalo nasreću.

Plaža Prapratno

I stižemo na plažu koja je par metara udaljena od parkinga. Odmah na početku se nalazi besplatan tuš, svlačiona, jedan mali kafić i štand koji prodaje kuhane kukuruze po 2 eura.
Plaža je prava pješčana, s pješčanim ulazom u more, i nije milon godina plićak nego normalno postpuno ide dublje i dublje. I točno je po našem guštu. Dovoljno je široka da se nađe mjesto za ručnik kad je gužva, a i da u moru nađete svoj mir. Jedina mana ove plaže je šta sunce brzo zađe iza brda pa je oko 18 sati već cijela plaža u hladu. A tad se onda i skoro svi s plaže spremaju pa imate poslije još više mira za sebe. Mi smo tu baš svi troje uživali. zMai je posebno guštao raditi kule u pjesku.

Plaža Prapratno
zMaijeve kule u pjesku na plaži Prapratno

Prapratno je jedina plaža na našem putu na kojoj smo bili dva puta. U povratku smo je ostavili da u njoj guštamo na kraju. U blizini ove plaže ide i trajekt za Mljet kojeg možete i vidjeti s plaže.

Ston

Nakon kupanja smo oko 19 sati krenuli u obližnji Ston. Zidine više nisu radile kao ni solana jer to sve radi do 18:30 a u to doba smo mi još guštali n plaži. No i samo šetnja po gradu nam je bila zadovoljavajuća. Grad nas je ugodno iznendio, a kako ima puno mačaka, podsjetio nas je na Kotor. Jedina stvar koju nismo vidjeli je neka klasična slastičarna nego smo vidjeli samo jednu Ledovu škrinju u sklopu restorana.
Nismo nigdje jeli, jer smo taman na plaži pojeli sendviče (ipak smo više od pola vremena paradajz turisti haha). Nakon nekih sat vremena šetnje krenuli smo u Neum jer smo imali dogovoreno spavanje kod poznanika.

Neum i Klek

Zapravo Neum nismo ni vidjeli jer smo išli na poluotok Klek i to skroz do njegova vrha. To je nekih 5 km ceste, ali po makadamu koji je pun rupa. Asfalta nema jer je to zaštićeni zeleni pojas pa se ne smije ni graditi. Tek nedavno je sprovedena voda do kuća. Poslije smo saznali da samo 7 obitelji ima tamo kuće i to oni koju su ih imali i davno prije. Sve kuće koje su se kasnije gradile su srušene.
Kad smo stigli nismo odmah unijeli stvari u kuću da se prvo podružimo s našim domaćinima kad nam dijete od domaćina koji je otprilike zMaijev vršnjak kaže da je vidio zmiju na putu do plaže i to poskoka. I onda da su imali zmiju pred ulaznim vratima. Smo smo se pogledali i ustanovili da mi sad u mrak morami izaći po stvari. No sve je bilo ok i nije bilo zmija za našeg kratkog boravka.

Pogled prema Neumu s Kleka

Drugo jutro smo se nakon doručka i kave s domaćinima spustili i do plaže koja se nalazi na samom vrhu Kleka. To je klasično malo mjesto, puno barkica i platformi za školjke i ribe. No more je ugodno i lijepo za kupanje, a pogled na Pelješki most odličan.

Klek, plaža na samom vrhu
Pogled na Pelješki most s Kleka

Nakon kupanja smo se pozdravili s našim domaćinima i nastavili naš put dalje prema Korčuli.

Divna

Na putu do Korčule odlučili smo prvu obići plažu Divna. Cesta do tamo je malo zavojita i u serpentinama, ali nije strašno. Auto smo ostavili uz cestu kao i svi te se spustili do plaže stepenicama. Plaža je lijepa, predivne azurne boje, jako je lijepo za kupanje, ali hlada jedva da ima. Vani su veliki obluci kao i u moru, a tek kasnije je pjesak gdje se ne može stati. Tu je i kamp pa ima kafić koji je cijeli u hladu. Samo smo se dva put tu okupali jer zMai nije bio baš najbolje (dobio je osip prethodni dan koji se danas pogoršao) pa smo krenuli pema trajektu za Korčulu.

Plaža Divna
Pogled na uvalu Divna s ceste

Mokalo

Zbog zMaija nismo taj dan obišli i plažu Mokalo koja nam je bila na listi, ali smo je zato na povratku obišli odmah po izlasku s trajekta. Šljunčana plaža do koje se dolazi spuštanjem uz kamp, a ima odličan pogled na Korčulu. Na plaži ima i hlada od guste borove šume, a tu je i kafić. Malo je naporan povratak do auta jer je velika uzbrdica.

Pogled na plažu Mokalo kad se spuštate niz kamp

Pelješac ima još puno plaža koje bi vrijedilo obići, ali za ovaj kratak period mi smo izabrali samo nekoliko njih, među kojima je nama definitivno najbolja Prapratno.

Našu daljnu avanturu po Korčuli pročitajte u drugom dijelu priče.

Svakodnevno nas možete pratiti na našim profilima na Instagramu i Facebooku.

Tekst: Branka BH, Foto: Dejan H., Mai H.