Jučer su započele prijave na ovogodišnju dodjelu poticaja pri kupnji električnih i hibridnih vozila te vozila s pogonom na vodik. Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost je ove godine omogućio sredstva od čak 105 milijuna kuna pri kupnji energetski učinkovitijih vozila, a uz poboljšani model dodjele, ove se godine očekuje značajan porast prodaje takvih vozila.
Unazad pet godina potencijalni kupci su mogli birati tek između nekoliko različitih modela potpuno električnih vozila, ali danas je ta ponuda iznimno veća. Na stranicama Fonda vidljivo je da je u ponudi čak 114 različitih modela električnih automobila, 102 modela električnih motocikala i skutera te čak 43 modela dostavnih vozila.
S obzirom na to da se za električna vozila M1 i N1 kategorije (standardni automobili i dostavna vozila) može dobiti poticaj od 70.000 kuna ili do 40 posto vrijednosti vozila te dodatni popust preko udruge Strujni krug, danas gotovo svatko može pronaći vozilo u svojem budžetu ili po svojem ukusu.
Za one koje zanimaju manja gradska vozila, na raspolaganju su potpuno električni Renault Twingo koji je uz poticaje moguće kupiti već od 89.900 kuna, veći Renault Zoe od 148.900 kuna, a Peugeot e-208 od 164.000 kuna. U tom segmentu se još nude brojni modeli poput Opela Corse-e, Fiata 500e, BMW-a i3, Dacije Spring Electric, Honde e i Mini Coopera SE.
Segment SUV-ova danas je jedan od najpoželjnijih na tržištu automobila pa je velika ponuda i takvih električnih vozila. Manji gradski SUV, Mazda MX-30 s poticajima je dostupna već za 169 tisuća kuna, a u ponudi su i vrlo povoljni Opel Mokka, Hyundai Kona, Citroen e-C4 i Peugeot e-2008 koje je moguće nabaviti za manje od 181 tisuću kuna uz poticaje i popust Strujnog kruga.
Među većim SUV-ovima izdvajaju se Škoda Enyaq iV, Volkswagen ID.4, Mercedes EQA, Kia Niro i Audi Q4 e-tron. Škoda je primjerice iznimno prostrana i nudi odličan omjer uloženog i dobivenog jer se može kupiti već od 185 tisuća kuna uz poticaje i popust, ali zanimljivo je da čak i Audi Q4 e-tron ima konkurentnu početnu cijenu od 249.750 kuna. U ovom segmentu konkuriraju i kineski proizvođači Dongfeng i MG koji nude vrlo prostrane SUV-ove s cijenom manjom od 200 tisuća kuna uz poticaje.
Tesla je prošle godine konačno otvorio vrata i u Hrvatskoj te ponudio Model 3 koji cijenom već i bez poticaja konkurira limuzinama poput BMW-a Serije 3 ili Audija A4. Model 3 je uz poticaje moguće dobiti već za 260 tisuća kuna, a s takvom cijenom mu konkuriraju samo rijetki modeli poput Hyundaija IONIQ-a 5, Nissana Ariye i Kije EV6.
Osim putničkih vozila, od ove godine je značajno veća ponuda i dostavnih vozila. Tako su uz Renault Kangoo Z.E. sada u ponudi i veći Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e, Peugeot e-Expert te Maxus eDELIVER. Električni Kangoo je uz poticaje moguće dobiti i za manje od 140 tisuća kuna, a veće kombije poput e-Jumpyja i e-Experta već od 171 tisuće kuna.
Iako većina kupaca ekskluzivnijih vozila vjerojatno neće čekati poticaje da obavi kupovinu, poticaji se mogu dobiti i za vrlo snažne i skupe automobile poput Porschea Taycana, Audija e-trona i Audija RS e-trona GT.
S obzirom na to da je ove godine osigurano skoro tri puta više sredstava za poticaje te da je promijenjen model njihove dodjele, očekuje se da bi isti mogli trajati i do mjesec dana. Zato se onima koji su u procesu kupnje automobila savjetuje da razmotre opciju kupnje električnih vozila jer se uz poticaje i popuste Strujnog kruga mogu ostvariti velike uštede koje će dolaziti na vidjelo i u dugoročnom korištenju vozila.