Sejšeli: Rajske plaže koje oduzimaju dah

sejšeli plaže

Ako ste pročitali prvi dio u kojem su uglavnom sve osnovne informacije o Sejšelima, sada vas vodimo u ono najljepše šta Sejšeli pružaju, a to su plaže. Samo na otoku Mahe, koji je najveći, ima ih jako puno. Na to još dodajte i nezaobilazne plaže na Praslinu i La Digue.

Sve plaže na Sejšelima su javne i ne naplaćuju se. Tako možete proći i kroz luksuzne hotele i kupati se na tim plažama.

Anse Major

Drugi dan boravka smo krenuli s izletima. Prvo smo išli do plaže Anse Major za koju kažu da je jedna od ljepših. Za ovaj izlet trebaju obavezno tenisice jer se treba pješačiti kroz „džunglu“ preko kamenja, malo dijelova je u hladu, puno dijelova je na suncu. Mi smo hodali oko sat i pol i meni je već pred kraj puta malo pozlilo, prvi put u životu. Jednostavno sam osjetila slabost od silnog znojenja i vrućine. Malo sam se legla, pojela čokoladicu, popila vode i za 10 minuta smo nastavili dalje. zMai je sve podnio odlično, bolje od mame.

Kratka pauza na vidikovcu na putu do Anse Major

I onda dolazite do male plažice koja je predivna, ali to nije ta Major nego trebate još 50 metara dalje do nje. A kako smo tamo imali i organiziran ručak, nismo se na ovoj maloj onda ni zadržavali.
Na prvu je prekrasna, stijene, pjesak… no pjesak je grublji nego ispred hotela, plaža je divlja pa su na jednom dijelu stalno dolazile trave i trušće pa je onako tamna mrlja bila. Ostatak je bio lijep, ali valovit. More naravno toplo. No pored plaže je bilo malo jezerce koje se i slijevalo u more pa smo se tamo išli osvježiti nakon kupanja u moru.

Mala plaža prije Anse Major

Kako Sejšeli imaju puno predivnih plaža i skoro ćete za svaku čuti „jedna od najljepših“ stvarno gledate sve detalje – kakav je pjesak, more, bistrina, valovi, dubina, ulaz i slično. Tako smo napravili svoju rang listu plaža koje smo obišli. Nju ćemo objaviti na našim Instagram i Facebook profilima pa nas zapratite i tamo ako već niste 😉.

Prva kiša na Sejšelima

I tu nas je ulovila prva kiša. Prvo je bila onako sitna, igličasta da ti godi i ležiš na plaži bez problema. No onda su bila 2 pljuska po 15-ak minuta. Brzo smo stvari stavili ispod nastrešnice tog „restorančića“ gdje smo trebali jesti. Ne puše vjetar, toplo je i čak smo se i kupali po kiši. Jedino je bilo bitno staviti stvari pod krov.

Ručak je tu bio odličan. Spremili su nam file ribe na roštilju, rekli su da je to king fish. I uz to riža, curry umak te salata kupus i mrkva (ta kombinacija je bila skoro svugdje). Uz ručak smo mogli jedno piće dobiti gratis (mala cola, mali sprite ili pol litre vode). zMai i mama uvijek biraju vodu 😊.

Anse Major
Povratak s plaže

Puno ljudi se vraća istim putem kojim su došli. Međutim mi smo se već u startu dogovorili da ćemo se vraćati brodićem, a kako je opet padala kiša kad smo se vraćali ne znam ni koliko bi bilo sklisko vraćati se istim putem.

Brodić sa plaže vozi svaki puni sat a zadnji odlazi u 17 sati i vozi ga jedan skroz opičeni lik. Kao da je sad došao s Jamajke 😊. U brod stane 10 osoba, a nas je bilo taman toliko. Cijena je 200 scr (13,33 eur) po osobi, dijete 50% popust. Vožnjica traje 15-ak minuta i ostavio nas je ispred našeg hotela. Nama je bilo super, a ljudi koji su imali smještaj u guest housima su morali po plaži možda još 20 minuta ići (iskreno ne znam jer nismo nikad stigli do njih otići pješice, samo busom kad bi ih pokupili, a to nije isti put).

Totalno opičeni lik koji vozi brodić s Anse Major

Nacionalni park Morne, vodopad Sauzier i Port Launay

Agencija je u sklopu aranžmana dala 3 besplatna izleta i ovo je bio jedan od njih.
Tko je htio išao je na hiking na Morne vidikovac do kojeg treba oko 1 sat hodanja za 850 metara nadmorske visine. Pogled je jako lijep odozgora, a oni koji su išli su rekli da je i dosta zahtjevno.
Mi to nismo htjeli, jer nam je bilo dosta hodanja prvi dan pa smo odmah produžili na slap Sauzier. Ulaz na sami slap se plaća 50 scr (3,33 eur), djeca do mislim 12 godina ne plaćaju, a od 14 godina u pola cijene. Brzo smo stigli do samog slapa. Imali smo namjeru se tamo i okupati, međutim nije nam se nigdje činio baš zgodan ulaz pa smo odustali. I tako idemo na plažu pa nije potrebno.

Slap Sauzier
Port Launay

Tako je i bilo, uskoro smo došli na plažu Port Launay koja se nalazi pored resorta Constance Ephelia. Jedan dio plaže je bio pun domaćeg stanovništva jer su već počeli praznici za Uskrs pa se naveliko roštiljalo i puštala muzika. Mi smo se ubrzo ipak odlučili premjestiti na plažu ispred samog hotela i tamo nam je bilo puno bolje i mirnije. Na početku je sunce kurilo, a onda su došli oblaci pa i u 2 navrata opet ona sitna igličasta kišica koja ti i godi. Stvari su bile pod palmama i sve je bilo ok jer nije bilo pljuska.
A zMaiju smo odlučili kupiti sladoled u sklopu resorta – kornet iz škrinje 130 scr (8,66 eur)! Pa ti jedi sladoled u resortu hahaha.

Uglavnom smo na ovoj plaži dosta dugo odmarali dok se ostatak ekipe penjao. I tu smo našli lijepih školjki (pred našim hotelom samo neke sitne). Poslije smo svi skupa uzeli hranu u obližnjem kiosku take away ali to je bio promašaj. Vodička sirota je skoro 2 sata čekala da nam daju hranu jer su spori, sve pomalo i ne živciraju se oko ničega. Ako ste mislili da je na Zanzibaru sve Pole Pole, e ovi su ih možda i nadmašili. Inače porcija piletina i pomfri ili riba i pomfri (ja uspjela dobit rižu jer ponestalo pomfrija što mi je i više odgovaralo) je 60 scr (4 eur). Kao i kugla sladoleda u slastičarni 😊

Port Launay

Obilazak plaža Petit Anse, Petit Soleil i Anse Intendance

Ovo je isto bio gratis izlet i sve tri plaže su predivne! Petit Anse nam je na drugom mjestu svih posjećenih plaža koje smo obišli na Sejšelima, a ni ostale dvije nisu daleko.
Da bi došli do Petit Anse morate proći kroz luksuzni resort Four Seasons i to, pogađate, po brdima i dolinama. Zaista, cijeli resort je u brdima i sve je asfaltirano, a goste voze u golf autićima. Mi nismo gosti resorta pa pješači 😊.

Petit Anse
Petit Soleil

Na svega 5 minuta udaljenosti vožnje busićem nalazi se plaža Anse Petit Soleil koja je isto predivna. Do nje prođete kroz restorančić u kojem smo mogli jesti. Mi nismo htjeli jer nismo bili gladni i nismo htjeli gubiti vrijeme na hranu. Tako da smo uživali ispod palme u hladu i kupali se dok su drugi jeli pa su poslije imali svega 20 min za kupanje (da si znate računati da li da jedete i li ne 😉). Tu nas je opet posjetio pas i sjedio s nama na plaži. Obožavala sam te sejšelske pse jer su svi bili dobri, mirni. I svi su bili mazni. Očito su prema njima dobri tamo jer nijedan nije bio agresivan niti je imao strah od ljudi. Jedino su malo više zapušteni kako to bude u takvim destinacijama. Ali opet, nisu bili mršavi i puno njih je imalo i ogrlice oko vrata.

Anse Intendance

Do treće plaže smo se vozili 30 minuta i tu smo bili posebno pažljivi jer je jedna cura dan prije na neku metalnu šipku oderala nogu i išla na šivanje te do kraja odmora nije smjela u more ☹. Nasreću mi smo svi dobro prošli, toliko smo zurili u taj pjesak i gdje stajemo da je sve bilo ok. Prvo se prođe kroz šumicu i kroz jedan beach bar, pa onda po pjesku do kraja plaže gdje smo našli hlad ispod palmi. Valovi na ovoj plaži su dosta veliki i nije preporučljivo kupanje. Mi smo se svi kupali i da, poklopio nas je veliki val ne jednom nego dva puta! Umirali smo od smjeha. Jedino je bilo bitno da je tata dobro reagirao i zMaija svaki put na vrijeme uhvatio rukama.
A kad s obale gledate scenu kad je čovjek u valu, izgleda kao da je u nekom staklu. Predivna scena koja naravno nije zabilježena kao ni puno drugih scena koje smo doživjeli. Jer kako se kaže najljepše stvari i scene ipak nisu zabilježene aparatom.

A tu smo se, kao i na drugim plažama najeli kokosa koje je jedan dečko iz grupe sam skidao s palmi i čistio za sve nas. Skroz se ispraksirao u tome.

St. Anne Marine nacionalni park

Ovaj nacionalni park smješten je oko 5 km od glavnog otoka Mahé, a sastoji se od šest otoka. Ovi otoci uključuju Ste Anne, Ile Moyenne, Ile Ronde, Ile Longue, Ile Cachee i Ile aux.
Polazak na ovaj izlet je bio sa luksuznog otoka Eden koji je umjetno napravljen i gdje se nalaze uglavnom bogataši. Ekipa koja nas je vodila na ovaj izlet je genijalna i totalno otkačena pa preporuke da idete s njima (Dolphin Nemo). Imaju čak i izlete do Praslina i La Digue ali mi nismo išli s njima na taj izlet.

Snorkanje

Kreće se brodićima koji imaju stakleno dno pa možete vidjeti šta se događa ispod vas dok plovite. A onda na jednom dijelu stanete za snorkanje. Osim puno šarenih ribica moji dečki su vidjeli ražu. Dan prije se mogla vidjeti kornjača koju mi nismo vidjeli, a ono šta nas posebno veseli je da nismo vidjeli morske pse koje je vidjela grupa poslije nas. Muž mi je sa tog mjesta izronio dio koralja koji je bio otkinut i ležao na pjesku, sa neke 3-4 m dubine.

Pješice s otoka na otok

Poslije snorkanja smo išli na jedan od otoka gdje su nam naši lokalni vodiči koji su nas i vozili, pripremili fini ručak (razne vrste mesa, riba, salata, riža, piće i banane). Taj otok je pješčanim sprudom povezan s drugim otokom. U tom trenutku nije bila skroz oseka jer je bilo more do koljena pa smo hodali kroz more, no za kupanje je bilo preplitko. Ne znam da li inače bude dublje more, ali ovo je bilo dosta plitko i nije bilo za osvježenje. Na plaži nam je društvo opet pravio jedan pas koji se pojavio od nikud, plivao s nama i „čuvao“ nas na plaži.
I taj dan nas je počastila kiša. Sva sreća onako sitna, bez da stvari treba sklanjati. Ali pogledom na nebo bilo je dosta crno pa dio Mahea nismo ni vidjeli u toj magli oblaka.

Viktorija, Takamaka i Anse Royal

Ovo je isto bio gratis izlet od agencije. I nakon šta smo već tko zna koliko puta prošli kroz Viktoriju na putu za neki izlet, napokon smo je i obišli. To je najmanji glavni grad na svijetu i sastoji se od svega nekoliko ulica. Prvo smo obišli hinduistički hram, a zatim smo išli na tržnicu Sir Selwyn Clark gdje lokalci prodaju svoje proizvode. Tu možete pronaći svježu ribu i ptice koje kljucaju muhe s njih, morske plodove, suvenire, voće, povrće. Što se tiče suvenira cijene su iste kao u Beua Vallon, ne da im se ni cjenkati. Jedino je jedna žena imala dučančić gdje je odmah imala akcije 2 + 1 gratis i kod nje smo uzeli onda magnete po 50 scr (3,33 eur).

Tržnica Sir Selwyn Clark

Poslije smo prošetali do simbola Sejšela odnosno replike Big Bena koji je napravljen 1903. u spomen na kraljicu Victoriju koja je umrla 1901., a nalazi se na samom kružnom toku. Odmah preko puta se nalaze i slova Sejšeli ali za dobiti dobru fotku usred dana i gužve je stvarno umijeće jer morate stajati na cesti da bi uspjeli uloviti cijeli natpis u kadar i to bez ljudi.

Big Ben u Viktoriji
Hinduistički hram u Viktoriji
Vidikovac Eden

Nakon obilaska grada, otišli smo do vidikovca Eden pa smo imali lijep pogled na otok Eden kao i cijeli St Anne park na kojem smo bili dan ranije. A onda smo se uputili u destileriju ruma do koje smo se vozili oko pola sata. Tko želi može platiti degustaciju 6 vrsta ruma, a tko ne želi može sjediti u vrtu i odmarati uz piće, kavu ili sladoled. Mi smo uzeli sladoled, onaj iz automata od vanilije i bio je baš fini kremasti (50 scr= 3,33 eur). Nikom od nas se nije dalo ići u službeni obilazak destilerije jer je vruće i jedva smo čekali plažu pa smo se tako i dogovorili s vodičkom i krenuli na plažu ranije.

Vidikovac Eden i pogleda na St. Anne nacionalni park
Anse Royal

Ovo mi je jedna od ljepših plaža, more je predivno, bistro, toplo, mirno bez valova. Pogled prema obali isto predivan pun palmi i zelenila te granitnih stijena. Plaža nije velika, ali da se naći mjesta u hladu. Jedina mana ove plaže je šta je uz cestu pa kad prolaze auti i kaminoni nije baš cool.

sejšeli plaže

A na toj plaži se nalazi i jedan mali posebni stanovnik – šišmiš Doudou. Na našu veliku žalost, taman tog jutra je čovjeku nestao i on ga je dozivao i tražio, ali dok smo mi bili tamo nije se vratio. Inače je star oko 6 mj i živi s tim čovjekom kući, pokazivao nam je slike kako spava s njim na krevetu, kako se hrane. Na plaži uvijek bude na jednoj grani ispred štanda gdje čovjek prodaje voće. No kaže da je taj dan ujutro sve bilo ok, jeo je bananu i dok je on oko nekih ljudi davao voće, pogledao je i nije ga bilo.
Bili smo tužni i mi jer nismo mogli dirati šišmiša a to je stvarno rijetka prilika za to. Čekala sam info da li se vratio i za sad još uvijek nije 🙁 .

Anse Royal

Praslin i La Digue

Izlet kojem smo se posebno veselili i na koji smo kretali jako rano, već u 6:25. Probudili smo se prije 6 i ne znam jel bi plakala ili živčanila. Kiša je lijevala, spojilo se nebo i zemlja, a čak je i puhalo. Stalno sam pogledavala da li je izlet otkazan da ne budim zMaija, ali 10 minuta prije polaska ljudi su već bili na recepciji spremni za polazak, a moje dijete još u krevetu. Brzo smo se spremili iako ne znaš ni šta uzeti kad kiša lijeva. Mokri smo bili dok smo u kombi već ušli.

I dolazimo u luku (u Viktoriu) kad lokalni predstavnici agencije kažu da se i oni čude od kud kiša. Majko mila, pa ovo ne djeluje utješno! Ali kao prate prognozu i s druge strane (na Praslinu) je sunčano tako da krećemo. Udaljenost do Praslina je oko 40 km (oko 1 st vožnje speed boatom). Mi smo doslovce krenuli po kiši. Na sreću ovdje speed boat je manji od onog na Tajlandu i imali su spuštene plastične prozore sa strane radi kiše. Isto tako su nam rekli da uzmemo tablete ako nam je zlo. NO za razliku od Tajlanda ovdje ih nisu dijelili besplatno nego je vodička davala tko je htio. Uzeli smo i zaključili da nam je manje zlo kad ne popijemo te tablete 😊.

Znatiželjne ribe na La Digue

Vožnja nije bila prestrašna, zMai se ipak žalio na bolove u trbuhu, ali je prošlo ok. ALI ono što je najvažnije nakon nekih 5-10 minuta vožnje mi smo vidjeli komad svjetlo plavog neba. Zatim sve više i više dok nije bilo potpuno vedro. I stvarno na Praslinu i La Digue nije bilo niti kapi kiše! Kod nas na Maheu je cijeli dan padalo s pauzama (rekli ljudi koji nisu išli na izlet).

Valle de Mai i Coco de Mer

Po dolasku smo prvo išli u nacionalni park Valle de Mai koju čini šuma endemskih palmi Coco de Mer. Coco de Mer ovdje prirodno raste, a ima najveće sjemenke u svijetu biljaka. Listovi ove biljke imaju promjer do 6 m, i duljinu do 14 metara. Ima muško i žensko stablo koje daje muške i ženske plodove koji čak i liče na intimne dijelove tijela žene i muškarca. Žensko stablo daje plod težine oko 25 kg i to je čini najtežim i najvećim sjemenom u svjetu biljaka.

Valle de Mai i Coco de Mer i zMai

Ne smije se jesti, iako je zapravo pulpa jestiva i ima pozitivan učinak na zdravlje. Uglavnom se od njega radi kozmetika i skupo se prodaje.

Anse Lazio

Nakon vožnje i kokosa dovezli su nas direktno u raj! Ova plaža je točno ono šta očekujete od Sejšela i jedino mogu žaliti šta nismo mogli biti duže na njoj. A nije ni čudo da je proglašena jednom od najljepših plaža na svijetu. Okružena granitnim stjenama, visokim palmama, drvećem takamake i tirkiznom plavim bojom mora i mekanim pjeskom, ova plaža predstavlja stvarno raj.

Pazite podatak gdje se nalazi plaža: sjeveroistočno od Madagaskara, istočno od Zanzibara i južno od Socotre, usred Indijskog oceana. Pa samo po ovome opisu mora biti predivno!

Anse Lazio

Kasnije sam otkrila podatak da je u tom zaljevu u kolovozu 2011. godine morski pas u razmaku 2 tjedna dva puta napao ljude i ubio ih. Prije toga napad je bio 1963. No eto, dobro da sam ovo saznala nakon kupanja 😊. Iako se i inače kupam 2 metra od obale…

La Digue

Nakon Praslina išli smo speed boatom do La Digue. Vožnja je kratko trajala i prvo smo se ukrcali na otvorene kamione i tako došli do restorana gdje smo ručali kreolsku kuhinju. Riba, pašta, riža, piletina (bataci uglavnom), salata kupus i mrkva. Bilo je fino.

Otok nije velik, uglavnom je neasfaltiran i možete ga obići biciklom, golf autićima ili otvorenim kamionima. Nazad smo imali priliku voziti se baš u golf autićima i to mi je poseban gušt, puno bolji nego u kamionu. U toj glavnoj ulici nalazi se i crkva, škola, nova bolnica, restorani..

Anse Source D’Argent

Nakon ručka smo išli do jedne od najboljih plaža na otoku Anse Source d’Argent koja je poznata po spektakularnim granitnim stjenama. Mješavina plitke, čiste vode, koraljog grebena, zlatnog pijeska i impozantnih granitnih formacija čine je jednom od najslikovitijih plaža na svijetu i plažom koju vrijedi svakako posjetiti. Iako, nakon Anse Lazio teško da me može nešto osvojiti. Plaža je predivna, fotogenična, ima predivnih velikih riba koje su se zalijepile za nas i bile nam totalno fora.

sejšeli plaže

ALI sve je plitko i puno koralja pa se možete kretati samo određenim putevima. Vruće je vani, skureni smo i topla plitka voda nisu bili baš idelna kombinacija za nas. Više smo odmarali u hladu pa nam je došao i pas koji se mazio s nama.

Duž plaže postoji i mala šetnica na kojoj se nalaze i dva bara gdje se možete osvježiti kokosom ili pićem poput Cole, Fante, Vode.

Na putu do plaže smo se zaustavili kod divovskih kornjača koje smo malo hranili kao i na Zanzibaru. Ulaz u cijeli park i plažu se plaća no kako je ovo sve bilo u cijeni izleta ne znamo pojedinačne cijene (negdje sam pročitala 150 scr tj 10 eur, ako nije poskupilo).

Tekst: Branka BH, Foto: Dejan H.