Kako vratiti hranu u restoranu, a da ne budete nepristojni

Kako vratiti hranu u restoranu

Dogodilo vam se da u restoranu ponekad dobijete obrok koji vam nije odgovarao? Da li ste ga vratili ili pojeli pa se nikad više vratili u taj restoran? Amy Hessel, kuharica u hvaljenom restoranu The Tilted Row u Baltimoreu, Maryland kaže da je savršeno prihvatljivo (uljudno) vratiti hranu natrag u restoranu. Navodi kada i kako to učiniti.

Profesionalne kuhinje intenzivna su, brza okruženja u kojima vrijedni kuhari daju sve od sebe kako bi vam pravodobno poslužili hranu visoke kvalitete. No, koliko god bili dobri, oni su ipak ljudi koji povremeno pogriješe. Vratiti hranu natrag ako ste nezadovoljni svojom narudžbom sasvim je u redu (i nije samo po sebi nepristojno). No važno je slijediti pravila bontona kada tražite novo jelo ili šaljete hranu natrag.

Iako postoji mnogo navika koje osoblje restorana ne voli, slanje hrane natrag je prihvatljivo, sve dok znate na koji je to način (i kako se pristojno žaliti). Kao i u svim stvarima, ljubaznost je ključna. Ne zaboravite biti pristojni, paziti na svoje ponašanje za stolom i nemojte biti dosadni, i ne biste trebali imati problema s vraćanjem hrane. Evo što profesionalni kuhar ima za reći o ovoj praksi ponašanja u restoranu.

Kada je slanje hrane u redu?

Ponekad je potrebno vratiti hranu. Ali tanka je linija između izražavanja nezadovoljstva i prava na novi obrok. Iako to nikada ne bi trebalo postati redovita navika, postoje neke okolnosti u kojima je u redu poslati hranu natrag u kuhinju. Evo kada to učiniti.

Hrana ti je hladna

Jedan prihvatljiv scenarij je da vam je hrana osjetno hladna – a ne bi trebalo biti. Vaš ga poslužitelj može vratiti u kuhinju kako bi ga kuhar ispravno zagrijao i pobrinuo se da vam ga donese na ispravnoj temperaturi.

Vaša je hrana kuhana na pogrešnoj temperaturi

Bez obzira na to je li vaše povrće još uvijek sirovo ili vaše meso nije kuhano prema zahtjevu, slanje hrane natrag u ovom je slučaju opravdano. Ako ste, na primjer, tražili da vam odrezak bude srednje jak, a ispadne rijedak, sasvim je prihvatljivo tražiti da se dalje peče. Označite svoj poslužitelj što je brže moguće kako se vaša hrana ne bi ohladila. Zatim objasnite situaciju. Rado će ga skuhati po vašem ukusu.

Ako je vaša hrana prekuhana umjesto nedovoljno kuhana, svejedno je u redu da ljubazno pitate može li se vaš obrok preraditi. Sve dok imate poštovanja, kuhari će rado riješiti problem.

Jedno upozorenje: ako je vaše meso kuhano samo nekoliko stupnjeva više od onoga što vi preferirate, možda nećete htjeti zatražiti potpuno novo jelo, osobito u malim lokalnim restoranima gdje su marže male.

Ako je došlo do greške u pripremi

Vratiti hranu natrag uvijek je prihvatljivo ako nije ispoštovan poseban zahtjev, osobito ako se radi o alergijama na hranu. Upamtite da je posao kuhara kuhati hranu na isti način svaki put. Stoga kada se zagužva, mogu se dogoditi pogreške – to nije nužno znak lošeg restorana. Ako vaša hrana nije pripremljena kako ste uputili ili ako se na vašem jelu nalazi sastojak koji ne bi trebao biti tamo, odmah obavijestite svog poslužitelja i podsjetite ih na zahtjev za pripremu koji ste prvotno uputili.

Ako vam se uistinu ne sviđa

Sjajna je ideja izaći iz svoje zone udobnosti kada naručujete u restoranu. Objedovanje vani prilika je za kuhare da vas impresioniraju svojim kulinarskim vještinama. Ali svatko ima različite ukuse, a ono što je nekima ukusno drugima može biti upitno. Ako smatrate da je ono što ste naručili doista neukusno, u redu je poslati ga natrag – samo se pobrinite da možete navesti razlog, a to bi moglo čak pomoći restoranu u budućnosti.

U konačnici, želimo da gost bude zadovoljan svojim izborom hrane“, kaže kuharica Amy Hessel iz The Tilted Row u Baltimoreu, Maryland. “Dajte svom poslužitelju do znanja da vas nije briga za ono što ste naručili nakon nekoliko zalogaja. Pitajte možete li vidjeti jelovnik i odaberite nešto za što znate da će vam se svidjeti.

Koji je pristojan način za vraćanje hrane?

Sada kada znate sve slučajeve kada je slanje hrane natrag prihvatljivo, važno je znati ispravan način da to učinite. A odgovor vas ne bi trebao iznenaditi! Samo pazite na svoje ponašanje za stolom.

Govori brzo

Obavezno odmah signalizirajte svom konobaru ili voditelju restorna. Možete pričekati dok oni ne dođu za stol nakon vaših prvih nekoliko zalogaja, ali nemojte čekati dok drugi u vašoj grupi gotovo ne završe s obrokom.

Biti pristojan

Najvažnija stvar koju morate zapamtiti kada vraćate hranu je da budete pristojni prema svom poslužitelju“, kaže Hessel. Sve dok ste ljubazni, puni poštovanja i ne zaboravite im zahvaliti što su razgovarali s kuharom ili pomogli pripremiti novo jelo, nitko vam neće smetati što hranu šaljete natrag u kuhinju. Uostalom, osoblje želi da budete sretni.

Budi strpljiv

Kad se svi za vašim stolom već zadube, lako je zaboraviti da dobra hrana nije brza. “Budite strpljivi dok kuhinja priprema novi obrok za vas”, kaže Hessel. “Počinjemo odmah, ali često radimo i na nekoliko drugih narudžbi u isto vrijeme. Prioritet dajemo hrani koja se sprema za stol, ali treba vremena da se skuha.”

Kada slanje hrane natrag nije u redu?

Ako razmišljate o vraćanju hrane, učinite to nakon jednog ili dva zalogaja, a ne pola tanjura. “Osjećam da nije u redu pojesti većinu svog obroka, a onda ga odlučiti poslati natrag”, kaže Hessel. “Ako postoji problem, obavijestite svog poslužitelja ili upravitelja što je prije moguće kako biste nam omogućili da ispravimo stvari.”

Što se događa s hranom kada je pošaljete natrag?

Ako se meso šalje natrag jer nije dovoljno pečeno, kuhar će ga vjerojatno kuhati još nekoliko minuta dok ne bude na željenoj razini pečenja. Osim toga, većina hrane koja se šalje natrag u kuhinju ide ravno u smeće.

Kao kuhar, prvo provjeravam u čemu je problem”, kaže Hessel. “Ako je nešto previše/nedovoljno pečeno, provjeravam temperaturu da potvrdim. Ukoliko postoji problem s okusom nečega, provjerit ću da li je sve dobro pripremljeno i da nije došlo do greške u izradi jela. Ako se hrana jednostavno ne kuha dalje, bacimo je.”

Foto: Freepik