Gastronomska platforma We love local predstavila nagrađivana hrvatska vina

Gastronomska platforma WE LOVE LOCAL koja je vratila u modu lokalnu hranu, vina i sezonske namirnice, okupila je jučer u samom srcu Zagreba neke od najboljih hrvatskih vinara kako bi pokazali sve bogatstvo svjetski priznatih hrvatskih vina.

Novootvorena terasa Baba by Rougemarin privukla je brojne ljubitelje vrhunskog vina i dobre hrane, novinare, foodije, food blogere i poznate Zagrepčane, koji su imali priliku uživati u nagrađivanim hrvatskim vinima i u odlično uparenim lokalnim zalogajima koje je pripremio Chef Marin Medak. Među okupljenima su bili i Ivan Pažanin, Domagoj Jakopović Ribafish, Saša Lozar i mnogi drugi.

Na jednom se mjestu moglo isprobati fantastična nagrađivana vina vrhunskih hrvatskih vinara Rossi, Tomaz, Dvanajščak – Kozol i Vinarije Kaptol, a uzvanici su imali i jedinstvenu priliku zaviriti iza kulisa i isprobati njihova nova mlada vina. Chef Marin Medak, veliki zagovornik projekta We love local i zaljubljenik u svježe sezonske namirnice, pripremio je slijed vrhunskih delicija koje su pratile kušanje ovih ekskluzivnih vinskih dragulja.

Klasa optimistični odlikaš
Vinska je lista potpuno očarala goste već na prvo kušanje. Na njoj se našla predivna Istarska Malvazija pitoreskne vinarije Rossi koja je ove godine osvojila zlato na prestižnom svjetskom natjecanju Decanter. Istri se divilo i prilikom kušanja Terana Barbarossa motovunske vinarije Tomaz koji je ove godine dobio zlatnu medalju za najbolji teran Vinistre i srebrnu medalju na prestižnome Decanteru.

Međimurska je vinarija Dvanajščak – Kozol predstavila svoj izvrsni Pušipel, koji se također ovjenčao izvrsnim srebrom s natjecanja Decanter, a Vinarija Kaptol predstavila se sa svojim Sauvignon, Rosé, Cuvée i Graševina etiketama.

Uz ovaj defile priznanjima ovjenčanih vina, kušala su se i druga vrhunska vina ovih proizvođača. Tako su okupljeni imali samo riječi hvale za hrvatski pjenušac Tomaz Rose Brut i lagana mlada vina u koja su dobili ekskluzivan uvid kakav se, poznavatelji to dobro znaju, ne pruža često.

Hrana kao začin vinu
Ovu su večer vina imala glavnu riječ, a jela su osmišljena kako bi bila sjajna pratnja vinskoj listi. Kao uvertira u večer prepunu dobrih okusa posluživao se autohtoni samoborski aperitiv Bermet Filipec, aromatizirano vino gorko-slatkog okusa koje se priprema od biranih sorti grožđa s najsunčanijih obronaka Samoborskog gorja, pelina, južnog voća i prstohvata tajnih sastojaka.

Chef Marin Medak je goste dočekao na novootvorenoj terasi Baba by Rougemarin na Trgu Bana Jelačića, poznatoj kao mjesto na kojem se uživa u Mlinzzi, hrskavom križancu mlinaca i pizze, gdje im je pripremio gastronomsko putovanje kroz sve krajeve Hrvatske, pritom koristeći najbolje lokalne namirnice te par tajnih sastojaka koji daju posebnu čaroliju jelima. Među njima su mineralima i teksturom bogat cvijet soli Bibich te Samoborska Muštarda obitelji Filipec, raskošan umak od tučene gorušice i pekmeza od grožđa.

Večer je otvorila Babina pizza s umakom od rajčice i bosiljka, pršutom, sirom škripavcem i rikolom. Sljedila je bogata Pržena mini mlinZZa Slavonka, dostojna imena. Na stolove je nakon toga došla divna Pržena mini mlinZZa Jesenka čiji su harmonični sastojci pileća pašteta, chutney od krušaka i ružmarina i Arancini od skradinskog rižota.

Kreativni sljedovi su se nizali, a terasom se širio opojan miris hrane začinjene s puno ljubavi i pažnje. Uskoro su na stol pristigli Orašoidi, a za njima pečeni Babini maruni. Slatke užitke donijeli su Slatka pržena mlinZZa s Mousseom od kestena i izbor šarmantnih mini kuglofa. Sva su se jela divno sljubila s nagrađivanim hrvatskim vinima i savršeno istaknula njihovu osobnost.

Svoje mjesto za stolom u dobrom društvu našla su neonski zelena i mirisna mlada ulja istarskog boutique brenda Fameja, obitelji Teković iz Raklja. Fameja je ove godine proizvodnju svoje limitirane serije ulja Mati i Šći povjerila dizajnerskoj uljari istarske maslinarske obitelji Chiavalon, odakle u delikatnom procesu prerade pod nadzorom Sandija Chiavalona, izlaze ulja koja Istru čine najboljom svjetskom maslinarskom regijom već petu godinu zaredom.

Na vinskoj karti svijeta
Na Decanterovoj listi najboljih svjetskih vina u 2019. godini, čak 170 njih je iz Hrvatske, a naši su se vinari okitili sa sedam zlatnih medalja, 55 srebrnih i 77 brončanih. Hrvatski vinari izvoze u čak 53 zemlje, gotovo u pravilu najkvalitetnija i najskuplja vina, a šampionska vina daju obje hrvatske vinogradarske regije: Kontinentalna Hrvatska i Primorska Hrvatska.

Vinski turizam je više od vinograda, podruma i degustacije vina. To je doživljaj za sva osjetila koji pobuđuje emocije i urezuje lijepa sjećanja. Sljubljen s gastroturizmom, daje nam okosnicu za neki novi, kreativniji, kvalitetniji i održiviji turizam. Hrvatski vinari su u samom svjetskom vrhu po kvaliteti vina pa uz turističku ponudu i osvajanje brojnih prestižnih nagrada na svjetskim natjecanjima, ne čudi i sve značajniji izvoz.

Zajedničko obilježje gotovo svih naših uspješnih vinara je duga tradicija uzgoja vinove loze u obitelji, negdje i više od pet generacija te predan rad članova obitelji u vinogradu između 80 i 140 sati tjedno. Slični su i po tome što obiteljska vinarija oko sebe okuplja i po tri generacije iste obitelji i što postoji sinergija između mudrosti najstarijih i progresivnosti najmlađih članova, a to im u pravilu donosi prednost. Svi su oni predani učenju, inoviranju i usvajanju dokazanih dobrih praksi. I na kraju, ali presudno, sve ih kroz život vodi bezvremenska i gotovo nestvarna zaljubljenost u vino i svaki korak stvaralačkog procesa.

Održivost se piše: We love local
We love local je platforma lansirana ovo proljeće, a povezuje male lokalne uzgajivače i proizvođače hrane s restoranima koji serviraju najbolja jela pripremljena od lokalnih namirnica te ih serviraju uz jednako sjajna domaća vina svjetske slave i kvalitete. Cilj im je podrška, rast, jačanje i ekonomsko osnaživanje malih proizvođača autohtonih proizvoda te prepoznavanje i promocija izvrsnosti hrvatske gastronomije i enologije.

We love local su pokrenuli marketinška agencija Alert i lifestyle portal Journal.hr uz svesrdnu podršku dvojice vrhunskih chefova, znalaca i gastronomskih vizionara Marina Medaka, vlasnika kultnog Rougemarina i Rudolfa Štefana, vlasnika restorana Pelegrini te domaćina Chefs’ Stagea. Svi su oni odreda zaljubljenici u pravu hranu i vrhunsko vino, koji vole i cijene izvorno, domaće i lokalno te rade na promicanju tih vrijednosti.

Chef Marin Medak, vizionar i kreativac koji je preporodio hrvatsku gastronomsku scenu, rekao je: „Lokalno je održivo jer na taj način smanjujemo lanac opskrbe, povezujemo proizvođača direktno s restoranom ili kupcem pa tako namirnice koje on prodaje ne gube na kvaliteti, nema potrebe za plastičnim ambalažama koje zagađuju svijet i kupac naposljetku dobiva izvrstan proizvod.
Cilj ovog projekta je isto tako vratiti tradicionalne i lokalne stvari u modu, predstaviti ih publici u modernom i urbanom obliku i to je nešto što ću uvijek podržati. Samo jedan u nizu primjera je naša mlinzza, koja je s jedne strane tradicija, a s druge strane je nešto novo i moderno; idealno ljetno, ali i zimsko jelo. Budućnost je spajanje kuhanja koje mi trebamo izvući iz naše tradicije s modernim dizajnom koji je pristupačan krajnjem kupcu.”

Traži se kvaliteta i autentičnost
Globalni trendovi govore da se fokus u gastronomiji i turizmu polako prebacuje na različito, lokalno i autentično. Mala smo zemlja i samo stavljanjem naglaska na vrhunsku kvalitetu možemo zasjati u uzbudljivoj i održivoj budućnosti gastronomije i enologije. Naš posao je ispričati autentičnu eno-gastronomsku priču protkanu tragovima povijesti, temeljenu na kvaliteti i tradiciji. A gosti će prepoznati autohtoni proizvod, hranu, vino i ljude.

Iva Radić, osnivačica utjecajnog portala Journal.hr i jedna od pokretačica projekta, rekla je „Obožavam turizam koji te uroni u domaću hranu, vina i običaje i u kojem par dana živiš kao lokalac. U posljednjih su se par godina i kod nas pojavile agencije koje smišljaju predivne eno-gastro ture. Nevjerojatno kreativno za gosta, a toliko dobro za lokalnu zajednicu. Mi smo bogati i dobrom hranom i vrhunskim vinima i šarmantnim načinom života. Ponekad su baš te najjednostavnije stvari najvrjednije blago.“

S jesenskog gastro druženja We love local, gosti su kući ponijeli goody bag ukusnog i prirodnog sadržaja. U njemu su svoje mjesto našle prefine rajčice Rajska koje zajedno s 10.000 bumbara vode idiličan život bez stresa, pesticida i herbicida nadomak Svete Nedelje. Agropošta je svojim ljupko pakiranim i prefinim prirodnim sokovima isporučila najbolje vijesti o zdravom užitku iz prirode, a za ljubitelje okusa Istre, Zigante je pripremio ručno rađeni čips s tartufima i maštoviti džem u kojem se tartufi sljubljuju s mirisnim i slatkim kruškama.

Pozivamo vas da se i vi pridružite ovoj ukusnoj i društveno korisnoj promjeni. Birajte i jedite bolje i kod kuće i vani, zavolite lokalno!