Otići jednog dana zabavna je glazbena komedija

otići

Ovogodišnje 78. po redu izdanje najglamuroznijeg, najpoznatijeg i najcjenjenijeg filmskog festivala u svijetu – onog u Cannesu – između ostalog ostat će upamćeno i po tome što je njegov filmski program po prvi put u povijesti otvorio ženski redateljski debi. Radi se o romantičnoj glazbenoj komediji OTIĆI JEDNOG DANA, redateljice debitantice Amélie Bonnin koja je do ove godine snimala isključivo kratke filmove. Ovaj dugometražni prvijenac zapravo je razrada njezinog kratkog istoimenog filma iz 2023. godine za koji je osvojila prestižnu francusku nagradu César, a film OTIĆI JEDNOG DANA na ovogodišnjem Cannesu prikazao se izvan službene konkurencije.

Međutim, iako se radi o preradi već postojećeg kratkog filma koji, poput svog kratkog prethodnika, donosi lijepu dozu prekrasne nostalgije, mora se naglasiti da između ta dva djela postoje velike razlike od kojih je jedna ta da je dugometražni film zamišljen kao mjuzikl te da u njemu glavnu ulogu tumači ženska protagonistica, u ovom slučaju popularna pjevačica Juliette Armanet kojoj je nastup u ovom filmu ujedno i prva glavna filmska uloga. Radnja kratkog filma redateljice Bonnin pratila je Raphaëla, koji se vraća u svoj rodni grad gdje se ponovno susreće sa Cécile, svojom djevojkom iz mladih dana.

U dugometražnom igranom filmu OTIĆI JEDNOG DANA uloge su obrnute: njegova radnja više ne prati Raphaëla kao glavnog lika, već se fokusira na feminističku perspektivu odnosno 40-godišnju briljantnu kuharicu koja se nakon dugo vremena susreće sa svojim roditeljima u restoranu u kojem je odrasla i u gradiću iz kojeg je potekla. „Željela sam snimiti film sa ženom u toj dobi, jer je to vrlo delikatna dob. To je životno razdoblje u kojem smo ostavili mladost za sobom, ali istovremeno postoje još mnoge stvari koje moramo i koje bismo željeli učiniti“, o nastanku filma izjavila je redateljica Bonnin u jednom od intervjua objavljenih netom prije početka festivala. Ovaj nježan film o ljudskim odnosima, individualcima, mjestima iz kojih potječemo te sjećanjima – dakle svih onih oku nevidljivih stvari koje su toliko važne i trajne – u domaća kina stiže od četvrtka, 2. listopada!

Cécile (Juliette Armanet) vrhunska je i nagrađivana kuharica koja se upravo sprema otvoriti vlastiti restoran čime će konačno ostvariti svoj dugo očekivani san. No, njezin otac doživljava srčani napad zbog kojeg je primorana vratiti se u gradić u kojem je odrasla, udaljen od užurbanog pariškog života. U gradiću, Cécile će se potpuno neočekivano ponovno spojiti sa svojom starom ljubavi iz tinejdžerskih dana (Bastien Bouillon), ali će ju započeti proganjati osjećaji krivnje ne samo prema vlastitoj majci (Dominique Blanc) koja se nalazi na čelu obiteljskog restorana, već pogotovo prema ocu (François Rollin) koji radi u kuhinji. I dok će sjećanja polako izbijati na površinu, njezina dotadašnja samouvjerenost u sve ono što je gradila tijekom života polagano će doći u pitanje…

Hrvatska kino najava za glazbenu romantičnu komediju OTIĆI JEDNOG DANA

U jednom je intervjuu redateljica Bonnin izjavila da misli da se u filmovima nedovoljno govori o odnosima između očeva i kćeri: „Ovdje sam osjetila priliku da ispričam priču o generaciji muškaraca koji nisu bili naučeni komunikaciji“, pokušala je objasniti Bonnin. Osim britkim i duhovitim dijalozima, film OTIĆI JEDNOG DANA ispunjen je francuskim pop pjesmama koje se savršeno nadovezuju na priču, a koje istovremeno zvuče poznatima te zajednički tvore glazbenu nostalgiju. Sam naslov filma zapravo je naziv pjesme „Partir un jour“ popularnog francuskog boy benda 2Be3 iz devedesetih (točnije, pjesma je postala velikim hitom u listopadu 1996. godine).

Zanimljivo je i to da su sve pjesme u filmu snimane tijekom samog snimanja filma odnosno nisu, kako je to uobičajeno, snimljene ranije u studiju. Tako se dogodilo da umjesto da glumci samo nijemo otvaraju usta u trenucima pjevanja pjesama za vrijeme snimanja filmskih scena, oni skupa pjevaju uživo što se pokazalo vrlo dobrom odlukom, jer se svaka scena snimala dva puta: jednom s fokusom na glumačke izvedbe, a drugi put s fokusom samo na pjevanje i koreografiju. U tome je ključnu ulogu odigrala Juliette Armanet, profesionalna pjevačica i kantautorica koja je u Francuskoj vjerojatno najpoznatija po hitu „Le Dernier Jour du disco“.

U dugometražnom filmu OTIĆI JEDNOG DANA skoro svi glumci iz kratkog filma ponavljaju svoje uloge izuzev lika majke koju u ovom filmu tumači Dominique Blanc koja je zamijenila glumicu Lorellu Cravottu: „Dominique je toliko živa i dirljiva u ulozi Fanfan, daje joj pozamašnu dozu elegancije. Iskreno, bila sam joj jako zahvalna što je po prvi put u svojoj karijeri prihvatila sporednu ulogu i to još u mjuziklu. A učinila je to bez predomišljanja, baš poput prave glumačke dive“, izjavila je ekstatično redateljica Bonnin o svojoj suradnji s glumicom Blanc.

Nakon svjetske premijere u Cannesu film OTIĆI JEDNOG DANA odmah je započeo s redovnim prikazivanjem u francuskim kinima gdje je do danas utržio više od 5 milijuna dolara. Generalni konsenzus filmske kritike u Cannesu bio je da se radi o savršenoj filmskoj uvertiri u sve ono što gledatelje i filmofile očekuje u naredna dva festivalska tjedna. Najviše pozitivnih reakcija izazvao je glumački nastup Juliette Armanet za koju je redateljica Bonnin izjavila: „Upoznala sam Juliette tijekom jednog od njezinih nastupa uživo gdje sam bila zaposlena kao osoba koja oslikava prostor uživo. Oduševila me njezina fizička prisutnost, način na koji je komunicirala, njezin profil te sam ju odmah poželjela snimiti.

Mislim da ona nikad ranije nije nastupila u nekom ozbiljnom filmu, ali sam znala da ima glumačkih aspiracija, čak i prije nego se počela baviti glazbom. Na setu je bila precizna, prirodna i velikodušna; uspjela je povezati se s likom koji joj po ničemu nije sličan i zbilja opustiti. Prava je glumica, a čak i u glazbenim sekvencama filma željela sam da njezina gluma bude u prvom planu“, završava redateljica. Romantična glazbena komedija OTIĆI JEDNOG DANA ispunjena je predivnom nostalgijom, bogatim šarmom, popularnim glazbeno-pjevačkim točkama te uz duhovit scenarij i razigrane glumačke nastupe predstavlja pravo filmsko osvježenje ove jeseni.