U devetoj emisiji Poduzetnički mindset sa Sašom Cvetojevićem gostovale su liderice hrvatskog poduzetništva, direktorica tvrtke Naftalina Josipa Maslać Petričević i Jadranka Boban Pejić direktorica tvrtke Biovega. Obje su u poduzetništvu oko 30 godina, a svoje tvrtke izgradile su od nule. Iskusile su „pelin i med“ hrvatskog tržišta, promjenjivosti našeg zakonodavnog okvira i birokraciju kao konstantu koja nikada nije išla pod ruku s poduzetničkim ambicijama, ali nikada nisu odustale. U novonastalim okolnostima izazvanima epidemijom koronavirusa, pronašle su neke nove izvore snage i inspiracije te „kao lavice“ izašle još jače i bogatije za novo neprocjenjivo iskustvo.
Josipa Maslać Petričević, direktorica tvrtke Naftalina, govorila je o svojoj tekstilnoj branši koja je niskoprofitna, ali i vrlo prilagodljiva. Kad su uvidjeli da im stalni klijenti zbog krize otkazuju ugovore i narudžbe pred samu isporuku, cijeli tim odlučio se okrenuti onomu što tržište sada najviše traži. Počeli su šivati zaštitne pamučne maske za lice, kirurške kute, jednokratnu posteljinu za bolnice, nazuvke i ostale artikle koji su se u ovim izazovnim okolnostima pokazali kao najpotrebniji. Ova poduzetnica za sebe tvrdi da je nepopravljivi optimist i da se nikad ne predaje bez borbe, a najvažnijim smatra to što je i u ovoj krizi uspjela sačuvati sve svoje zaposlenike, u čemu su joj značajno pomogle mjere pomoći donesene od strane Vlade Republike Hrvatske. Najbolji pokazatelj kako svaku krizu treba promatrati kao priliku je posao koji je dogovorila s uredom gradonačelnika grada Pariza, a riječ je o narudžbi 150.000 zaštitnih maski koje će se dijeliti pariškim beskućnicima.
Jadranka Boban Pejić ove godine slavi 20. obljetnicu tvrtke i 17. obljetnicu iznimno popularnog brenda bio&bio. Svoj životni stil temeljen na osobnoj ekologiji pretočila je u posao koji svakodnevno živi i neprestano razvija. Tijekom svih ovih godina, zajedno sa svojim suprugom i cijelim timom, Jadranka Boban Pejić cjelovito pristupa poslu i životu nudeći klijentima i kupcima kombinaciju edukacije i prodaje te visokokvalitetne namirnice koje sami proizvode na ekološkom imanju Zrno. U početku ih nije puno ljudi shvaćalo ozbiljno, tvrdeći da sa zdravom prehranom u Hrvatskoj neće „plesati ni jedno ljeto“, ali ovaj poduzetnički tim dokazao je da je žilaviji od brojnih podsmijeha i podcjenjivanja. Naglasila je da je autentičnost jedini način na koji se može i treba živjeti, a zdrav život i prehrana ne uključuju isključivost. Ponekad je dopušteno i „zaroštiljati“ s ekipom, no za zdravlje ostaje bitna ona baza prehrane koju nudi bio&bio koncept te Jadrankine brojne kuharice. U ovoj krizi Biovegin posao je narastao, promet internetske trgovine povećan je čak pet puta, a kao primaran razlog navodi činjenicu da su ljudi pred navalom koronavirusa osvijestili kako je zdravlje najvažnije te da zdravim stilom života mogu značajno ojačati svoj imunitet.
Budite prvi na izvoru poduzetničkih informacija! Učinite razliku, svaki ponedjeljak u 20 sati, u emisiji „Poduzetnički mindset“, samo na N1 televiziji!
Realizacija emisije: Časopis Poduzetnik
Programski partner: EY Hrvatska
Voditelj: Saša Cvetojević
Produkcija: Broadcast
Link za cijelu emisiju: https://www.youtube.com/watch?v=fpTd2GvDRb4