Za polovicu građana Hrvatske dom je omiljeno mjesto

dom mjesto

Dom bi trebao biti mjesto na kojem osjećamo sreću – no za mnoge to nije uvijek slučaj. Više od trećine ljudi diljem svijeta smatra da je uživanje važno, ali ga ne osjećaju dovoljno u vlastitom domu. Najnovije istraživanje tvrtke IKEA o životu kod kuće otkriva kako i zašto – u svijetu punom nesigurnosti i stalnih promjena – male i jednostavne promjene ipak mogu unijeti više radosti u naš svakodnevni život.

Sada već u svome 11. izdanju, istraživanje o životu kod kuće pruža usporedive podatke o tome kako ljudi diljem svijeta žive i što ih zaista čini sretnima kod kuće. Prošlogodišnje izdanje prepoznalo je osam ključnih potreba za bolji život kod kuće – kontrolu, udobnost, sigurnost, brigu, pripadnost, postignuća, težnje i užitak.

Ovogodišnji uvidi, u koje su utkani uvidi u potrebe i navike više od 38.000 ljudi diljem 39 zemalja, pokazali su da iako mnogi ne uspijevaju ostvariti više užitka u svojim domovima, otkrivanje sreće ne treba biti komplicirano – često ju možemo pronaći upravo u malim stvarima, trenucima u kojima možemo izraziti sebe, u udobnosti i igri.

Recept za sreću kod kuće: četiri ključna sastojka
1.Osjećati se dobro – zdravlje, dobrobit i dnevne navike imaju značajan utjecaj na naš doživljaj doma, ali često im ne pridajemo dovoljan značaj

– 45 % građana u Hrvatskoj tvrdi da im čist i uredan dom pomaže u održavanju dobrog mentalnog zdravlja što ukazuje na to da uz dobru organizaciju možemo stvoriti životno okruženje u kojem ćemo se osjećati sretnije
– spavanje je najvažnija aktivnost za našu dobrobit – kako tjelesnu (49 %), tako i mentalnu (46 %)
– za polovicu naših sugrađana dom je njihovo omiljeno mjesto, a čak 31 % njih dijeli ga sa svojim kućnim ljubimcima

2.Zabava, odnosno hobiji, kreativnost i igra doprinose većem užitku kod kuće, no mnogima je teško staviti ih na prvo mjesto

– 11 % građana u Hrvatskoj kaže da im dom pomaže izraziti njihovu razigranu stranu, dok su za njih 29 % hobiji ključni dio njihova doma iz snova
– domovi, koji potiču razigranost i kreativnost, pružaju veću sigurnost i osnažuju mentalno zdravlje
– ipak, stavovi prema igranju su kulturološki uvjetovani te uz veličinu doma mogu utjecati na to koliko će ljudi svog vremena posvetiti igranju kod kuće

3.Stvaranje ugođaja – osobno uređenje prostora potiče osjećaj identiteta

– u svome se domu dobro osjeća čak 70 % vlasnika domova, dok je taj postotak nešto niži kod podstanara i iznosi 49 %
– u vremenu sve veće nesigurnosti, prostor koji odražava osobni stil jača emocionalnu povezanost s domom

4.Povezivanje – stvaranje prostora za druženje povećava svakodnevnu radost

– ljudi obožavaju druženje uz hranu pa tako 53 % građana Hrvatske kažu da je obrok skuhan kod kuće zdraviji, dok 27 % uživa u kulinarskim eksperimentima
– snaga zagrljaja – 47 % građana Hrvatske tvrdi da im najveću radost donose zagrljaji s voljenima, a za 37 % njih to čini smijanje s bližnjima
– stvaranje prostora koji potiču razgovor i druženje može uvelike utjecati na to da se ljudi kod kuće osjećaju bolje

Dom je mjesto sreće za dvije trećine ljudi na svijetu. No, jedna trećina ne uspijeva osjetiti tu sreću onoliko koliko bi htjeli. Naše izvješće o životu kod kuće otkriva da radost možemo pronaći upravo u malim stvarima, trenucima u kojima možemo izraziti sebe, u udobnosti i igri. Mala svakodnevna djela mogu donijeti veliku razliku“, istaknula je Belén Frau, globalna voditeljica komunikacija i pozicioniranja za IKEA maloprodaju (Ingka Grupa).
Prisni odnosi, provođenje kvalitetnog vremena s voljenima i dom u kojem možemo biti ono što jesmo – ključni su. Pogotovo u ovim nesigurnim vremenima, dom treba pružiti i sigurnost i osjećaj zaštićenosti. U tvrtki IKEA želimo radost kod kuće učiniti pristupačnom za što veći broj ljudi.“

Za više infomacija o izvještaju IKEA Život kod kuće 2024, posjetite službenu stranicu .