Iako su navike spavanja i buđenja uglavnom univerzalne u cijeloj Jugoistočnoj Europi, postoje i neke specifičnosti. U Hrvatskoj, navečer u krevetu čak 60% ispitanika skrola po ekranima, a ujutro je samo kava učestalija od čitanja vijesti ili provjeravanja pošte i poruka.
Ovo i druga zanimljiva otkrića dio su opsežnog istraživanja tvrtke IKEA Jugoistočna Europa, nadahnutog „Godinom spavanja“ – sveobuhvatnom, jednogodišnjom globalnom inicijativom posvećenom omogućavanju kvalitetnijih uvjeta za što bolji san za što više ljudi. Da bi još bolje razumjela navike spavanja na lokalnim tržištima, IKEA je prikupila brojne uvide te predložila niz ideja za male promjene koje stvaraju velika poboljšanja u kvaliteti spavanja te posljedično u svakodnevnom životu. Istraživanje o navikama spavanja u regiji Jugoistočna Europa obuhvatilo je Hrvatsku, Rumunjsku, Sloveniju i Srbiju.
„Spavanje nam pomaže donositi bolje odluke, biti produktivniji, sretniji i zdraviji, a naš cilj je pomoći ljudima da poboljšaju svoj san i svakodnevni život. Iako bi spavanje trebalo biti zadovoljstvo, a ne izvor pritiska, više od dvije petine građana Hrvatske, njih 43%, suočava se sa strahom da spavajući propuštaju nešto bitno. Cilj nam je zadovoljiti različite potrebe naših kupaca i pomoći im da povrate užitak sna, vodeći računa o svakom novčaniku, životnom stilu i preferencijama spavanja”, tim je povodom izjavila Ekaterina Egorova, glavna direktorica i direktorica za održivost u IKEA Jugoistočna Europa.
Kakve su navike spavanja Hrvata?
Upitani o navikama i ritualima prije odlaska na spavanje, stanovnici Hrvatske su kao najčešće rituale naveli gledanje televizije (69%), skrolanje po mobitelu (60%) i tuširanje (52%). Više od polovice ispitanika izjavilo je da im je intimnost s partnerom, s kojim ujedno i najviše vole dijeliti krevet, omiljeni večernji ritual. Postotak onih koji priznaju da vole spavati sami također je visok – njih 42%, bez obzira na obiteljski status.
Kao prvu aktivnost nakon buđenja, od svih ispitanika u regiji stanovnici Hrvatske najčešće navode provjeru mobitela – čak 43% skrola po njemu, a 29% zaranja u poštu i poruke. Jedino je pijenje kave važnije od mobitela – to i danas kao prvu jutarnju aktivnost prakticira 59% stanovnika Hrvatske.
Istraživanje je također pokazalo da, uz uobičajene prepreke kvalitetnom snu, kao što su brige, previše razmišljanja i nesanica, loša kontrola temperature i zvučna izolacija te neudoban krevet onemogućavaju kvalitetan san. S 80 godina iskustva na području spavanja, IKEA želi ponuditi savjete o šest koraka do boljeg sna: udobnosti, temperaturi, zvuku, svjetlu, kvaliteti zraka te opremanju doma i uklanjanju nereda. Od udobnih madraca i potpornih jastuka do zavjesa za zamračivanje, pročišćivača zraka i pametne rasvjete, IKEA asortiman za spavanje rezultat je opsežnog istraživanja i rigoroznog testiranja, a sve s ciljem da se osigura da svatko može uživati u potpunoj udobnosti i imati pristupačne proizvode u svojoj potrazi za savršenim snom.
Za više savjeta i informacija o koracima do boljeg sna, slijedi ovaj link.