Slapovi Kozice

slap kozice

Put u ove dijelove Bosne i Hercegovine nas je doveo zahvaljujući Prokoškom jezeru o kojem možete pročitati ovdje. A kako smo htjeli istražiti i okolicu vidjeli smo da u blizini Fojnice gdje smo prespavali postoje vrlo zanimljivi slapovi Kozice.

Plan je bio krenuti ujutro nakon doručka, no kako su se planovi u startu izmijenili radi makadama, odlučili smo nakon jezera otići i do slapova. Bili smo svjesni da je već kasno popodne i da vjerojatno nećemo uspjeti prošetati do svih slapova, ali to nas nije previše opterećivalo.

Kako doći do slapova

Slapovi se nalaze 10-ak km od same Fojnice. Od samog centra Fojnice krenete prema selu Dragačići, pored lječilišta Reumal. Tamo su već i table koje pokazuju smjer, ali i navigacija vodi točno gdje treba.
Prvi dio puta je dobar, asfaltiran, ali onda opet dolazite na dio koji morate prijeći po makadamu. No ovdje je makadam bolji, a ukupno se ide nekih 4 km takvom cestom do samog ulaza u slapove. Samo pripazite kad dođete na jedno raskršće gdje je i jedna kuća s dvorištem velikim da tu ne skrenete lijevo jer će vas odvesti krivo i tu je loš makadam. Ne pitajte kako znamo haha. Znači na tom raskršću kod te kuće samo nastavljate ravno.

slapovi kozice
Slapovi Kozice – adrenalinska staza
Kućice za izradu drvenog ugljena

Na putu do slapova uz cestu se može vidjeti nekoliko malih kućica vuglenica koje služe za izradu drvenog ugljena. Mi smo ovo vidjeli prvi put i bilo nam je totalno fora. Naišli smo na jednu iz koje je išao dim i to je značilo da je proces izrade drvenog ugljena bio u tijeku. Tu smo i pitali čovjeka šta se radi u toj kućici. Drveni ugljen se da ns najčešće koristi za roštilj.

Slapovi kozice – dragulj prirode

Ostavil i smo auto na makadamskog parkingu i krenuli prema slapovima. Nekoliko obitelji je taman odlazilo, a već na ulazu čujete šum vode. I odmah ugledate tablu s natpisom o dragulju prirode i znate da ste blizu. Nakon kraćeg hodanja dolazite do table na kojoj piše Slapovi I,II i III ravno, a adrenalinska staza desno dole.

Krećemo prema slapovima i brzo uočimo jedan mali i mostić preko kojeg prijeđemo. No kamo dalje? Nema nikakve oznake i ne izgleda prohodno nijedna strana. Muž krene na jednu stranu ali nije puno odmaknuo, a zMai i ja smo krenuli na drugu i vidjeli stazu kojom preptostavljamo da trebamo ići do drugih slapova. Dozovemo muža da dođe no ubrzo sretnemo dvoje ljudi koji nam kažu da ima dosta hodanja do slapa III koji je najljepši i da ima dosta uspona. Mi smo naravno bili opet u japankama iako su nam tenisice bile u autu. Kako je već bilo kasno i hladnije u šumi, odlučili smo da nećemo to ići istraživati nego da idemo do adrenalinske staze koja je bila pun pogodak.

Adrenalinska staza

Spuštate se uz stazu, imate i sajle za pridržavanje, a već s vrha vidite divan slap i velike stijene ispred na koje možete sjesti. Ljudi koji su nam prije rekli za slap III nisu uopće došli do ovog dijela koji je zapravo najbliži.

Kad smo se spustili bilo je osjetno hladnije nego uz stazu, a od zaglušujućeg zvuka vode smo se jedva čuli. Stijene su se spuštale niže i uz malo truda moglo se preskočiti po suhim dijelovima ali nismo htjeli izazivati sreću. Ovdje smo malo sjedili, fotkali se i onda krenuli nazad jer nam je bilo već prehladno. Što znači da usred dana i vrućine ovo je top mjesto za osvježenje 😊.

slapovi kozice

U svakom slučaju, ako se nađete u ovim krajevima nemojte propustiti ove slapove. I svakako dođite ranije da uspijete doći do trećeg slapa za kojeg kažu da je najljepši.

Nama je ostao za neko drugo doba, kad primjerice u proljeće dođemo na Prokoško po asfaltu pa obiđemo opet i ove slapove.

Tekst: Branka BH; Foto: Dejan H.