Globalna tehnološka tvrtka Epson drugu godinu zaredom nastavlja ulagati napore u podizanje svijesti o globalnom zatopljenju. Tema nove kampanje je ozeljenjavanje Arktika i načini na koje industrije i potrošači mogu smanjiti svoj utjecaj na okoliš.
Kampanja se nastavlja na prošlogodišnju kampanju studija CreativeWorks magazina National Geographic. Prošlogodišnja kampanja osvojila je nagradu Webby za sadržaj za društvene medije na temu održivosti, klimatskih promjena i ekologije u kategoriji People’s Voice.
U ovogodišnjoj kampanji prof. Isla Myers-Smith, istraživačica magazina NG i profesorica ekologije na Sveučilištu u Edinburghu, predstavlja svoje istraživanje koje pokazuje kako povećanje temperature i produljenje toplih razdoblja uzrokuju fenomen koji se naziva „ozeljenjenje Arktika”. Prof. Isla Myers-Smith već gotovo dvadeset godina proučava učinak klimatskih promjena na arktičku tundru. Posljednjih godina ona i njezini kolege primijetili su jasan trend sve češćeg rasta drveća i grmlja na arktičkim područjima s otopljenim permafrostom.
Kako se temperature dižu, permafrost se otapa i ispušta ugljik, većinom pohranjen u obliku djelomično raspadnutog drevnog biljnog i životinjskog svijeta. Sa zagrijavanjem tla raste više i gušće bilje, koje ne dopušta stvaranje snježnog pokrivača na tlu koje mu osigurava izolaciju, što potiče daljnje zagrijavanje i oslobađanje ugljika.
Znanstvenici predviđaju kako će se do 2100. godine velika količina svjetskog permafrosta otopiti. Istraživanje objavljeno u znanstvenom časopisu Nature Reviews Earth & Environment u siječnju 2022. predviđa kako bi se otapanjem permafrosta u atmosferu moglo oslobađati čak 624 milijuna tona ugljičnog dioksida godišnje. Prof. Myers-Smith i njezini suradnici objavili su zasebno istraživanje u časopisu Nature Reviews Earth & Environment čiji su rezultati pokazali kako mijenjanje vegetacijskog sastava tundre, uključujući povećani rast grmlja, igra važnu ulogu u brzini otapanja permafrosta.
Prof. Isla Myers-Smith smatra kako je ključno da ljudi spoznaju razmjer i učinak ozeljenjavanja Arktika na čitav svijet i shvate kako čak i male promjene u našim svakodnevnim životima mogu imati pozitivan učinak na okoliš.
„Od uštede energije u svom domu do odlaska na posao biciklom i biranja lokalno uzgojenih namirnica – svakim svojim izborom možemo učiniti razliku. Važno je da svi imamo na umu kako naši izbori utječu na okoliš – kako na naše neposredno okruženje, tako i na čitav svijet.”
Globalni predsjednik Epsona Yasunori Ogawa komentirao je: „Iznimno smo zadovoljni što već drugu godinu zaredom surađujemo sa studijom CreativeWorks koji radi National Geographic kako bismo podigli svijest o ozeljenjavanju Arktika. Održivost se nalazi u srži svega što radimo, predani smo smanjenju vlastitog utjecaja na okoliš i nastojimo pomoći našim klijentima da čine isto.”
Tako je primjerice tvrtka Epson prva predstavila asortiman pisača s tehnologijom bez upotrebe topline, koja upotrebljava malu količinu energije i ne zahtijeva mnogo zamjenskih dijelova.
Epson se nada ovom kampanjom potaknuti tvrtke i potrošače na odabir tehnologije koja im može pomoći u smanjenju njihovog ugljičnog otiska. Epson vjeruje kako je to samo jedan od mnogih načina na koje potrošači i tvrtke mogu učiniti razliku.
Ovdje možete pronaći više informacija o tehnologiji bez upotrebe topline tvrtke Epson.
Informacije o tehnologiji bez topline
Za tehnologiju bez upotrebe topline tvrtke Epson nije potrebna toplina u postupku izbacivanja tinte. Umjesto toga, sila djeluje na Piezo element smanjujući utjecaj na okoliš, a istovremeno povećavajući produktivnost bez kompromisa.
Tehnologija bez upotrebe topline donosi četiri prednosti:
manja potrošnja struje štedi energiju i novac
manje zamjenskih dijelova, manji utjecaj na okoliš
ušteda vremena ispisivanjem pri dosljedno visokoj brzini
manje intervencija, veća produktivnost