Nakon gotovo godinu i pol čekanja napokon se u svim boljim prodavaonicama ploča i ostalih audio formata te u Dallas web shopu može pronaći zajednički autorski uradak “New Green Cabaret” (Dallas Records prosinac, 2022.) kolektiva Japanski Premijeri i gitariste Vlade Simcicha Vave.
Promocija LP izdanja zakazana je za srijedu 25.01. u riječkom Dnevnom boravku, s početkom u 20:00.
Dostupan u pravom dvanaest inčnom obliku na 33 okretaja u minuti, “New Green Cabaret” predstavlja jedinstveni spoj elektronike i električne gitare. Kritičar Zlatko Gall o suradnji riječkih umjetnika napisao je: “Kud će suza neg’ na oko – veli stara pučka mudrost pa, eto, ne čudi ni logična kolaboracija riječke družbe Japanski Premijeri (Enver Krivac, Marin Juričić i Moris Mateljan) s Vladom Simcichem Vavom.
Logična stoga što su dosadašnji Vavini ‘soundscapeovi’ odnosno ambijentalni albumi ozračeni americanom i (još i više) bluesom u istom glazbenom ‘semantičkom polju’ kao ambijentalna elektronika Japanskih Premijera. ‘New Green Cabaret’ je naprosto odličan album u kojem se zvučni eksperiment raskošnih tekstura odlično sljubljuje uz melodiju čineći ga pitkim no slojevitim užitkom za slušanje.”
Japanski Premijeri, riječki glazbeni kolektiv s jedanaestogodišnjim stažom, započeo je svoju karijeru gotovo slučajno nabacujući se raznim muzičkim idejama, što je uskoro preraslo u pravi studijski, a povremeno i živi projekt. Dosad su objavili šest albuma i isti broj EP-a, isključivo na bandcamp i YouTube platformama.
Vlado Simcich Vava, riječki gitarist s velikim brojem nosača zvuka iza sebe, kako samostalnim tako i kroz sastave Laufer, En Face, Mone, Blagdan Band, Turiste, Paraf. S Japanskim Premijerima vežu ga čvrste spone kroz rad u neformalnoj književnoj grupi Ri Lit, čijim je članom baš kao i sjajni pisci Enver Krivac i Moris Mateljan, koji uz Marina Juričića čine jezgru benda.
Svi su nabrojani zaduženi za razne instrumente u konstantnoj potrazi za novim iskustvima i iznenađenjima. Suradnja s Vavom je dosad bila tek povremena, uz mnogo međusobnog respekta, no onog trenutka kada su odlučili zajedno snimiti album motiv se udvostručio te su nakon više od dvije godine strpljivog rada uspjeli dovršiti materijal. Štoviše, nekoliko je pjesama moralo ispasti iz konačnog rasporeda jer je konačni cilj albuma upravo realizirano vinilno izdanje, koje tolerira ipak ograničenu minutažu, a da se pritom održi valjana kvaliteta i dubina zvuka.
“Jedan od bendova na koje smo radijski i kolektivno slabi. Ali šta god izašlo iz radionice te riječke ekipe navlači sretan osmijeh na lice. Suradnja Japanskih Premijera i legendarnog Laufer gitariste Vave nije nikako mogla ispasti prosječno. Ekstravagantno i uzbudljivo svakim tonom i svakim songom.” – o izdanju je podijelila ekipa Kunst & Liebe Frequency Machine, a naš priznati crtač stripa, ilustrator, dizajner i scenarist Igor Kordej piše: “Najbolje čuvana hrvatska tajna je kolektiv JAPANSKI PREMIJERI iz Rijeke – postoje preko 12 godina, objavili su 8 do 9 fantastičnih albuma trippy i otkačene akustične elektronike, čiste duševne hrane, ali nitko ne zna za njih; nekako su ih preskočili u onim anketama za “najbolje albume godine”…. Imao sam poteškoća odabrati koji album da vam predstavim, jer ih sve volim… Pa sam vam odlučio dati BEST OF, iz 2010. do 2020. Ako vam se svidi, onda kao bonus možete čuti i najnoviji album, NEW GREEN CABARET, ovaj put s gostujućom zvijezdom VAVOM, legendarnim gitaristom, također Riječaninom.“
“New Green Cabaret” ravnopravno je raspoređen između instrumentalnih i pjevanih komada kojima su svoje glasove ustupile članice proširene glazbene obitelji Japanskih Premijera, Petra Gržetić Fućak i Lorena Žuvić. Kao posebna gošća u pjesmi ‘Eon Blues’ pojavljuje se Iva Močibob iz grupe Turisti. Vizualno oblikovanje ovog limitiranog vinilnog izdanja potpisuje Mladen Stipanović (SMART69), dok je atraktivne fotografije okinuo u Buenos Airesu, prije dočeka svjetskih prvaka, beogradski fotograf Blagoja Pešić. Producent je Enver Krivac koji je ujedno pod pseudonimom JPTV i autor spotova za sve video uratke s ovog materijala. Konačni mastering potpisuje Matej Zec iz studija GIS, Kastav.