Modna tražilica GLAMI.hr provela je još jedno istraživanje koje otkriva kako inflacija utječe na navike kupovanja modnih brandova među hrvatskim potrošačima
Trenutna ekonomska situacija, odnosno inflacija s kojom se suočavamo posljedica je nepovoljnih događanja na globalnoj razini posljednje gotovo tri godine, a u zadnje vrijeme osjetno je počela utjecati na prioritete u kupovini i navike kupaca. Osim o inflaciji, sve se više priča o problemima s opskrbom plinom i o grijanju pa se postavlja pitanje kako kupci razmišljaju o kupovini vezano i za ovu geopolitičku napetost. GLAMI.hr proveo je istraživanje i saznao mijenja li se i kako ponašanje Hrvata kada se radi o kupovini odjeće i obuće, te kroz istraživanje u sklopu GLAMI Fashion (Re)Search projekta, dao uvid u ponašanje kupaca u kontekstu ove ekonomske situacije.
Nekoliko je ključnih rezultata istraživanja koje ćemo detaljnije pojasniti:
• Samo 19% ispitanika planira značajno smanjiti troškove vezane za modu
• Većina, odnosno 56% ispitanika ne planira značajno smanjiti troškove, već kupovati na sniženjima
• 82% Hrvata prati povećanja maloprodajnih cijena odjeće i obuće
• 29% Hrvata već sada planira imati niže temperature kod kuće što će kompenzirati dodatnim slojem odjeće
Više Hrvata prati povećanja cijena odjeće i obuće
Inflacija je imala utjecaj na svijest ljudi o povećanju cijena i vidljivo je da su kupci sada u velikom postotku (njih 82%) svjesni kretanja cijena, odnosno povećanja maloprodajnih cijena odjeće i obuće. Kada se taj postotak usporedi s istraživanjem koje je GLAMI.hr proveo u travnju 2021., ističe se trend rasta u tom smislu što rezultira činjenicom da značajno veći broj ljudi, odnosno 10% više negoli godinu dana prije, prati povećanja cijena u maloprodaji odjeće i obuće.
Bez obzira na inflaciju, mali postotak Hrvata planira smanjiti troškove mode
Nestabilna gospodarska situacija utjecala je na 19% ispitanika koji su odlučili smanjiti troškove vezane za modu, odnosno kupovinu odjeće i obuće. Većina, odnosno 56% ljudi se ipak odlučuje za kompromisno rješenje i ne planiraju značajno smanjiti potrošnju, ali namjeravaju više pratiti rasprodaje i kupovati na sniženjima. Preostalih 25% ljudi ne planira smanjivati troškove, a za to navode nekoliko razloga. Najistaknutiji razlog (kojeg navodi njih 48%) odnosi se na činjenicu da su uvijek kupovali samo najnužnije predmete i ne vide prostora za dodatne uštede. Drugi razlog zbog kojeg kupci ne namjeravaju smanjiti troškove jest pozitivan psihološki utjecaj kupovine, odnosno radost koju im kupovina odjeće i obuće donosi. Posljednji razlog koji se istaknuo u istraživanju su posebni životni događaji i prigode, poput novog posla, sklapanje braka i drugih, zbog kojih je kupovina nužna.
A kakve veze imaju električna energija, plin i kupovina odjeće?
Jednostavno, dolazi zima, ali i više cijene električne energije i plina zbog čega se Europljanima sugerira smanjenje temperature grijanja prostora što je moguće kompenzirati dodatnim slojevima odjeće. No, Hrvati su poprilično podijeljeni s obzirom na ovo pitanje pa niže temperature i dodatni sloj odjeće planira imati tek 29% ispitanika, a njih 27% nije spremno na taj kompromis i prioritet im je zadržati udobnost toplog doma. Za treću opciju odlučilo se 24% ispitanika koji će donijeti odluku kada doznaju stvarne cijene troškova električne energije i plina. Ipak, pomisao na udobnu i toplu pidžamu svidjela se 47% ispitanika koju su izjavili kako će ih rado nositi kod kuće da im ne bi bilo hladno.