Moslavina i Pokuplje postaju nova uzdanica kontinentalne Hrvatske kada je u pitanju vrhunsko vino. Naime, škrlet, autohtona sorta tog kraja, sinonim je za Popovaču. No, sada se od zaboravljene i podcijenjene vinske sorte u Popovači stvara novi brend. Posljednjih godina moslavački vinari udružili su se i počeli surađivati kako bi potrošačima ponudili što kvalitetnija vina ove sorte.
Uz potpore od strane Županije stalno se povećavaju površine u novim vinogradima te se podiže kvaliteta samih vina. Iako u strukturi proizvodnje prevladavaju mali obiteljski podrumi, oni najčešće proizvode vina iz svojih vinograda. Vina su svježa, voćna i lagana, pa se lako kombiniraju s mnogim jelima. Kako bi se jačala njihova konkurentnost te se više radilo na promociji samog vinogradarstva i vinarstva s ovog područja osnovana je prva Proizvođačka organizacija Škrlet, a nakon nje nastao je projekt „Hrvatska kuća vina – svijet škrleta“.
Zahvaljujući aktualnom zamjeniku župana Romanu Rosavcu, koji je i sam iz Popovače, pokrenuta je inicijativa s lokalnim udrugama i proizvođačima da se krene u realizaciju ovog projekta. „Ideja je nastala u zajedničkim razgovorima i činjenici da imamo veliki potencijal koji treba graditi. Škrlet je skoro nestao i sad kad je spašen moramo mu vratiti slavu i od njega napraviti moslavački brand. Spoj proizvođača, znanosti i turizma je ključ uspjeha ovog projekta. Trebamo jače raditi na brendiranju škrleta i njegove prepoznatljivosti na vinskoj karti Hrvatske, ali i svijeta. Iako je pandemija svima pomrsila planove i zaustavila aktivnosti, i dalje radimo na svim segmentima koji će objedinjavati ovu našu popovačku priču. Na taj će se način u Popovači spojiti gastronomija, turizam i znanost baš poput sličnih objekata u Francuskoj, Portugalu i drugim vinskim zemljama.“ – ističe Rosavec. Projekt vrijedan 34,2 milijuna kuna realizirat će se uz korištenje bespovratnih sredstava iz EU fondova.
Prva vinarska Proizvođačka organizacija Škrlet okupila je sedam najvećih proizvođača ovog vina u Moslavini: Trdenić, Voštinić-Klasnić, Ilovčak, Jaram, Florijanović, Miklaužić i Mikša su već napunili prvih pet tisuća boca limitiranog izdanja pod zajedničkim brendom „Škrlet“.
„Glavni nam je cilj okrupnjavanje, zajednički nastup i bolja pozicija na tržištu. Organizirani imamo veću prednost nego da svatko radi i nastupa sam za sebe. Želimo izgraditi kvalitetnu robnu marku koji će ljudi cijeniti, zbog koje će dolaziti u naš kraj i koju će često koristiti“ – ističe Tomislav Trdenić, predsjednik Organizacije te dodaje:„Svi članovi naše Organizacije raduju se ovom projektu. Imat ćemo objekt u kojem ćemo na jednom mjestu imati sve što nam treba, a pritom ćemo razvijati naše vinograde i vina. Očekujemo daljnji nastavak potpore od strane Županije, ali i veću potporu samog Grada.“
Projektirani vijek građevine biti će najmanje 50 godina, a u samoj je građevini osiguran nesmetan pristup, kretanje, boravak i rad osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti. Građevina će biti projektirana na način da ne ugrožava okoliš već da se u njega uklapa. Objekt će sadržavati dvoranu za konferencije, suvenirnicu, radne prostorije, galerije za sagledavanje procesa proizvodnje vina, te kušaonicu uz koju će se smjestiti restoran s ponudom vrhunske hrane i njegovog sparivanja s vinima te vidikovcem s pogledom na vinograd. Vinograd na kojem završava pogled biti će testno polje na kojem će se razvijati autohtona sorta škrleta. Ovdje će biti smješten i laboratorij s vinskim podrumom pa će objekt imati i znanstveno-obrazovni segment za brojna istraživanja i kombiniranja u cilju stvaranja što kvalitetnijih vina.
Škrlet je rijetka autohtona moslavačka sorta bijelog grožđa, poznata još pod nazivima ovnek žuti, ovnek slatki ili škrtec. Lako se uzgaja, voli škrta tla, a na zrelim bobicama javljaju mu se crvenkaste i ljubičaste pjege, te je po tome specifičan iako se radi o bijeloj sorti.