Od 10. prosinca, Međunarodnog dana ljudskih prava, u robnoj kući IKEA Zagreb može se kupiti društvena igra „Strašne žene“ koja slavi doprinos žena čovječanstvu. Ovaj je proizvod stigao na police tvrtke IKEA u Hrvatskoj nakon što je odabran među pet dobitničkih projekata u sklopu natječaja Odvažna kojim se podupire razvoj ženskog poduzetništva u Hrvatskoj, a pokrenula ga je IKEA u suradnji s Mastercardom te uz podršku Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj i Zaklade Solidarna.
„Najpopularnija rubrika na našem voxfeminae.net portalu zove se Strašne žene, u kojoj na rođendane žena koje su zadužile društvo, objavljujemo njihove biografije. Postavljajući si pitanje kako da još više ljudi sazna za strašne žene, kao suosnivačica K-zone i velika obožavateljica društvenih igara, došla sam na ideju razvoja kartaške igre. Jako smo ponosne što je, nakon uspješne crowdfunding kampanje te osnivanja društvenog poduzeća Fierce Women, vrijednost ovog projekta prepoznata i u sklopu natječaja Odvažna i što smo potpisale ugovor s tvrtkom IKEA Hrvatska. To nas dodatno motivira u našoj želji inspiriranja novih generacija strašnih žena“, poručuje Gabrijela Ivanov iz društvenog poduzeća Fierce Women.
IKEA Hrvatska je s društvenim poduzećem Fierce Women potpisala dobavljački ugovor, a sav prihod ostvaren od prodaje, IKEA će donirati za novo izdanje natječaja Odvažna. Budući da su karte do sada bile dostupne samo na engleskom jeziku, IKEA je financirala i izradu verzije na hrvatskom, koja će se ekskluzivno prodavati u robnoj kući IKEA Zagreb.
„U tvrtki IKEA ravnopravnost je ljudsko pravo i u skladu je s našim vrijednostima. Želimo doprinijeti stvaranju društva u kojem će žene i muškarci imati jednake prilike za zapošljavanje i napredovanje te biti podjednako zastupljeni na vodećim i drugim pozicijama. Jedan od načina kako to činimo u zajednici je natječaj ´Odvažna´ i veseli nas što su od sada „Strašne žene“, koje na zabavan i edukativan način potiču toleranciju i uključivost, dostupne u našoj robnoj kući“, istaknuo je Hrvoje Dragušica, voditelj održivog razvoja u robnoj kući IKEA Zagreb.
Ova društvena igra sastoji se od 60 karata s originalnim ilustracijama i biografijama žena koje su zadužile društvo, a oslikalo ih je osam hrvatskih umjetnica i ilustratorica – Sanja Stojković, Rina Barbarić, Tea Šokac, Željka Tkalčec, Ana Kovačić, Ivana Štrukelj, Branka Hollingsworth i Nataša Rašović Bodiš – koje je okupila udruga K-zona iz Zagreba. Idejna začetnica igre je Gabrijela Ivanov, dok je za pravila igre, namijenjene svim generacijama, bio zadužen spisatelj i programer Želimir Periš. Među strašnim ženama su i tri iz Hrvatske, književnice Ivana Brlić-Mažuranić i Marija Jurić Zagorka te heroina Nada Dimić.
„Lijepo da je da se svakim danom javlja sve više i više pozitivnih lokalnih priča, posebice iz aspekta razvoja ženskog poduzetništva te poticanja u pružanju jednakih prilika za sve. Mastercard je ponosni partner tvrtki IKEA u mentoriranju žena te razvoju novih poslovnih prilika. Nadamo se kako će upravo ovaj, hrvatski proizvod dostupan pod vlastitim brendom u robnoj kući IKEA Zagreb, biti poticaj za sve druge da svoje razmišljanje pretvore u djelovanje“, izjavila je Gea Kariž, voditeljica marketinga u Mastercardu
Projekt „Odvažna“ pokrenut je 10. prosinca 2018. godine, a njegov je cilj pružanje stručne i financijske podrške ženama u poduzetništvu, i to posebno onim projektima koji doprinose ekonomskom osnaživanju žena u nerazvijenim sredinama te ženama koje pripadaju marginaliziranim skupinama. Ovaj je projekt dio sveobuhvatne kampanje tvrtke IKEA Hrvatska „Ravnopravnost je bolja za sve“ kojom IKEA nastoji doprinijeti osnaživanju rodne ravnopravnosti na radnom mjestu i u društvu.
Više o samoj igri možete otkriti na linku.