U petak, 5. srpnja u 20.00 sati u Galeriji Prsten, Doma hrvatskih likovnih umjetnika otvorit će se međunarodna grupna izložba “Different Echoes”, kustosa i umjetnika Ekkeharda Neumanna (Münster), te umjetnika Nikole Dimitrova (Cologne/Heusweiler), Duje Jurića(Zagreb), Friedhelma Falkea (Cologne), Sigrúna Ólafsdóttira (Saarbrücken), Annette Wessling (Cologne), Elly Valk-Verheijen (Lünen/Dortmund).
Jeka ili odjek nastaje kada refleksije zvučnog vala snažno zaostaju da se taj zvuk može doživjeti kao poseban događaj sluha. Rezonanca je rezoniranje tijela s drugim tijelom. Pojmovi eho i rezonancija vrlo precizno opisuju karakteristike zajedničkog izložbenog projekta Nikole Dimitrova, Duje Jurića, Friedhelma Falkea, Ekkeharda Neumanna, Sigrúna Oflafsdóttira, Elly Valk-Verheijen i Annette Wessling.
Prevedeno na jezik akustike: “Sedam odjeka koji se preklapaju i vibriraju na uobičajenoj frekvenciji”. Reduciran u boji i obliku svaki položaj razvija svoj vlastiti diferencirani jezik, a istodobno se odnosi i na druge pozicije. Diskurs koji se razvija izravno iz intuicije djeluje kao poziv koji omogućuje nastavak, širenje i raspravu o umjetničkoj razmjeni u novom kontekstu.
Umjetnici iz Njemačke predstavljali su svoj izložbeni projekt još od 2016. u brojnim muzejima i galerijama u Njemačkoj i inozemstvu. Poznati hrvatski umjetnik Duje Jurić svojim radovima širi i obogaćuje koncept “sedmog odjeka” u galeriji HDLU Zagreb. Vidljive su sličnosti, ali i razlike i naglasci. Na toj razini izložba je vizualni razgovor i razmjena individualnih umjetničkih pristupa između umjetnika.
Umjetnici koji sudjeluju na izložbi svoje su umjetničke ideje dosljedno slijedili desetljećima, a izražavaju se uglavnom u klasičnim medijima, primjerice: Nikola Dimitrov, Friedhelm Falke i Annette Wessling predstavljaju se u mediju skulpture dok je za Ekkeharda Neumanna i Sigrúna flafsdóttira, za Duje Jurića, Elly Valk-Verheijen primarni medij izražavanja slika u instalacijskom likovnom obliku. Cilj njihovog dizajna i sadržajnog potencijal istraživati je nove ideje i razviti daljnje formulacije.
Uzimajući u obzir njihove individualne pristupe možemo primijetiti zajedničku poveznicu između slikarstva Dimitrova, Falkea, Jurića, Valk-Verheijena i Wesselinga koje ne prikazuje, već u kontekstu ne-objektivne umjetnosti “pokazuje sebe”. Slikom djeluju tragovi slikarskog čina i slikarske strukture. One se razvijaju intuitivno ili sustavno. Slično tome, skulpturalna djela Neumanna u željezu i lijevanom željezu te Ólafsdóttira u lateksu i gumi na drvetu razvijena su iz slobodnih konstruktivnih ili biljnih oblika.
Za izložbu u Zagrebu, umjetnička grupa će ostvariti suradnički rad pod nazivom “Komorni odjeci”. Zidna konstrukcija sakuplja male pojedinačne radove na papiru umjetnika i razvija višeslojni kompleks.
Iz teksta predgovora kustosa izložbe Ekkeharda Nemana