Posebna zvijezda je drveni umivaonik Pavao koji j dizajniran u tri verzije
Drvo je naša strast! Slogan je ovo obiteljske tvrtke EGORRA čiji se pogoni prerade drvenih trupaca hrasta, ali i proizvodnje namještaja različitog dizajna nalaze u Lepoglavi. Vrata obiteljskog ‘carstva’ otvorio je mladi inovator Tomislav Hodalj zaslužan da je EGORRA svjetski poznata tvrtka. Njihove inovacije svakodnevno naručuju brojni zaljubljenici u drveni namještaj ali i ručnu izradu diljem svijeta. Naime, Tomislav je zaslužan da se uz EGORRU veže novi brend FURNATUR poznat kao ekskluzivni brend vodonepropusnog namještaja od hrastovine.
Posebna zvijezda je drveni umivaonik Pavao, koji je u međuvremenu patentiran i već je nagrađen s dvije prestižne nagrade za inovaciju. Na 14. Međunarodnom sajmu inovacija u poljoprivredi, prehrambenoj industriji i poljoprivrednoj mehanizaciji AGRO ARCA 2023. u Prelogu te brončanu medalju za inovaciju na manifestaciji Istanbul International Inventions Fair, u Turskoj. Umivaonik je dizajniran u tri verzije. Prodaje se samostalno kao umivaonik sa slavinom i sifonom, kao umivaonik na metalnom postolju te kao umivaonik na metalnom postolju pakiran u prigodnu kutiju na drvenim kotačima, koja se može upotrijebiti i kao kupaonski ormarić.
Tvrtka u vlasništvu pete generacije obitelji
„Mi smo jedina tvrtka u drvnoj industriji u Hrvatskoj koja ima patent u namještaju. Riječ je o našem drvenom umivaoniku Pavao brenda Furatur, koji je vodonepropustan, a za nekoliko mjeseci, na tržište stavljamo i vodonepropusnu tuš kadu. Ja sam peta generacija obitelji Hodalj u ovom poslu. Moj pradjed se bavio proizvodnjom bačvi, od koga je moj djed Pavao, po kome smo nazvali i naš umivaonik, naslijedio zanat i otvorio osamdesetih pilanu u mjestu Gora, između Petrinje i Gline, odakle sam rodom, da bi devedesetih moj otac pod silom Domovinskog rata preselio dio strojeva u iznajmljene prostore u Lepoglavi te otpočetka krenuo u proizvodnju.
Današnja EGORRA više nije klasična tvrtka u drvnoj industriji koja se kupcima predstavlja kroz svakodnevne i obične proizvode, primjerice daske, elemente, stolove i stolice i sl. Mi smo gotovim, patentiranim vodonepropusnim drvenim namještajem tržištu ponudili nešto potpuno novo, inovativno“ – kaže Hodalj objašnjavajući da je naziv za svoj brend Furnatur, osmislio kao spoj dvije engleske riječi furniture (namještaj) i nature (priroda).
Uz prvi drveni umivaonik stiže i drvena kada!
Umivaonik Pavao, moglo bi se reći, ultimativni je trend kojeg su mnogi prepoznali a od trenutka lansiranja vijesti kako će Pavao uskoro dobiti društvo u obliku vodonepropusne tuš kade, interes za ovu inovaciju ne prestaje. Prototip je napravljen, rezultati su očaravajući, a proizvod prolazi zadnje faze testiranja. Ovaj projekt Hodalj radi u suradnji s Fakultetom šumarstva i drvne tehnologije u Zagrebu na što je posebno ponosan.
„Naš novi proizvod, tuš kada iz linije Furnatur, razvijena je u suradnji s prof. dr. sc. Alanom Antonovićem s Fakulteta šumarstva i drvne tehnologije u Zagrebu. Sam razvojni proces, svakako je za nas jedno drugačije i novo iskustvo u razvoju brenda- kaže Tomislav opisujući kako je prof. dr. sc. Alan Antonović na Fakultetu šumarstva i drvne tehnologije u Zagrebu, u laboratoriju je stvorio tekuće drvo. Riječ je o masi koja je gustoće meda koju inovator i profesor testiraju u svakodnevnoj primjeni drvene tuš kabine. Utekućeno drvo je inovacija koju će imati isključivo FURNATUR.
Fokusiran na domaće resurse!
Dok je pokazivao svoje inovacije u prostorima obiteljske tvrtke, Tomislav Hodalj se osvrnuo i na probleme koje inovacija i proizvodnja sa sobom nosi. Kako je rekao- nije sve ružičasto i unatoč činjenici da tvrtka Egorra odlično posluje, svakodnevno je suočena s brojnim izazovima hrvatske drvoprerađivačke industrije. Kao najveći problem u poslovanju Hodalj navodi nemogućnost nabavljanja adekvatne sirovine od strane Hrvatskih šuma.
„Pitanje nabavke sirovine je pitanje koje boli puno nas drvoprerađivača u Hrvatskoj. Nakon iznimnog truda i napretka naše tvrtke, nakon gotovih proizvoda poput nagrađenog umivaonika Pavao, mi i dalje ne uspijevamo nabaviti ni jedan kubik trupca hrasta od Hrvatskih šuma. A hrast čini naš proizvod po kojem smo na tržištu i prepoznatljivi, 90% naše proizvodnje je hrast. U stvarnosti, mi smo prinuđeni taj isti hrast kupovati na slobodnom tržištu po znatno višim cijenama. Naša je tvrtka ušla u eru razvoja gdje bi nam pomoć u obliku sirovine od Hrvatskih šuma znatno olakšale i ubrzala razvoj i poziciju na svjetskom tržištu, u plasmanu jednog hrvatskog brenda namještaja. Vidimo priliku, imamo proizvod i koncept. Želimo potporu aktera koji odlučuju tko to može dobiti sirovinu i koliko, da nam nas poguraju na ponos naše drvne industrije i sirovine koju su naši djedovi gajili,“ ističe Hodalj.
Svjesni tržišne situacije i činjenica da je drvna industrija u Hrvatskoj i Europi poprilično pogođena grana u ovoj recesiji, tvrtka Egorra budućnost drvne industrije vidi u inovaciji tehnologije obrade drveta i plasmanu inovativnih proizvoda, prvenstveno namještaja za europsko i svjetsko tržište. Kako je na kraju zaključio Tomislav rast brenda vidi u inovacijama koje ‘običnu dasku’ pretvaraju u proizvod koji će osvojiti svijet.
Namještaj brenda Furnatur i sve informacije o tvrtki Egorra potražite na službenoj web stranici.
–
foto: Nikola Zoko