Brza prilagodba novonastalim situacijama, a zatim i diktiranje novih trendova, prepoznatljive su odlike modnog e-commercea, općenito jedne od najviše profitabilnih grana e-commerce industrije. S obzirom na sve veća očekivanja i zahtjeve e-kupaca, trendovi, odnosno promjene koje diktira e-commerce postali su ključni za privlačenje i zadržavanje lojalnosti kupaca, kao i postizanja njihova većeg angažmana. Prema tržišnim kretanjima, trendovi koji su započeli u vrijeme pandemije postaju sve dominantniji te će zasigurno obilježiti i 2022. godinu, predviđaju e-commerce stručnjaci iz modne tražilice GLAMI. Riječ je o dvije marketinške strategije koje brendovi koriste kako bi pospješili prodaju – livestream i TikTok kupovina.
Što je livestream kupovina?
Kupovina uživo postoji već desetljećima, a kao koncept su je popularizirale TV shopping mreže u 80-im godinama prošlog stoljeća. Iako je mehanika uglavnom ista, “moderna” verzija kupovine uživo preselila se je na drugi medij – društvene mreže.
Kupovina uživo na društvenim mrežama pojavila se je prije nekoliko godina u Kini i sve više zahvaća zapadnjačke zemlje. Ova marketinška strategija podrazumijeva promoviranje proizvoda putem videa koji se prenosi uživo na društvenim mrežama. Domaćini ovakvih virtualnih događaja su najčešće influenceri ili slavne osobe. Koliko je ova metoda značajna u prodaji, govori i činjenica da je tržište livestream kupovine u Kini poraslo za više od 280 posto između 2017. i 2020. godine. Ovaj je trend također sveprisutan i u SAD-u, gdje je procijenjeno da je njime generirano 5,6 milijardi dolara u prodaji u 2020. godini. Buduće procjene ukazuju na to da će livestream kupovina u toj zemlji zauzimati 20 posto ukupnog e-commercea do 2026.
Zašto koristiti livestream kupovinu kao marketinšku strategiju?
Zbog prodajnih ponuda čije je trajanje vremenski ograničeno, odnosno aktualne su samo za vrijeme prijenosa videa uživo ili nekoliko dana nakon, kupac se brže odlučuje na kupovinu određenog proizvoda. Osim toga, na ovaj se način kupci lakše mogu poistovjetiti s nekim proizvodom s obzirom na to da im o njemu priča ljudsko biće uživo. Također, brend ne mora za livestreaming izdvajati značajna financijska sredstva, a prema Coresight istraživanju, kupci će u ovom slučaju manje vraćati kupljene proizvode – čak 40 posto manje u odnosu na druge kupce. Livestream je moguć na svim društvenim mrežama – YouTube, Facebook, Instagram, a sve više i na najbrže rastućoj društvenoj mreži TikTok, na kojoj brendovi postižu sjajne prodajne rezultate.
Primjeri dobre prakse
U kolovozu 2020. svjetski poznati brend Tommy Hilfiger bio je domaćin događaja kupovine uživo na svojoj web stranici. Brend je putem prijenosa uživo privukao 14 milijuna gledatelja u Kini te prodao 1 300 majica s kapuljačom u samo dvije minute. Trgovac cipelama Aldo zabilježio je stopu angažmana od 308 posto i 17 000 pregleda na svojoj web stranici u prvih pet dana nakon kupovine uživo koju je organizirao u 2021.
TikTok kao moćan prodajni kanal
TikTok je jedina društvena mreža na kojoj brend može imati tek nekoliko pratioca, ali svejedno doći do tisuća pregleda i potaknuti veći angažman korisnika. Iako se TikTok smatrao društvenom platformom na kojoj se okupljaju mlađe generacije, sve više privlači i one starije korisnike u dobi od 25 do 34 godine. Više je razloga zašto je TikTok postao mjesto na kojem brend može postići uspješnu prodaju svojih proizvoda. Primjerice, ova društvena mreža ima mogućnost brze prilagodbe uvjetima u kojima se razvija e-commerce. Dodatno, prema anketi koju je ova društvena platforma provela 2020. godine među svojim korisnicima, može se zaključiti da je kupovina prirodno ponašanje korisnika. Naime, dvije trećine ispitanika odgovorilo je u anketi da ih je sadržaj na platformi inspirirao da kupuju čak i onda kada to nisu planirali.
„Prema povratnim informacijama naših partnera diljem Europe, online oglašavanje postaje sve skuplje. Povećanje troškova oglašavanja jedno je od najvećih izazova za modni e-commerce u 2022. Navedeno nije iznenađujuće jer su, kako navodi Emarketer, troškovi oglašavanja na Facebooku bili 47 posto veći u trećem tromjesečju 2021. u odnosu na treće tromjesečje 2020. U ovom dinamičnom okruženju naš savjet brendovima je uzeti u obzir alternativne načine promoviranja mode u budućnosti – kao što je korištenje TikToka, gdje brend može postići vrlo dobar organski doseg. Vodeći se ovim primjerom, GLAMI je uključio TikTok u svoju strategiju društvenih medija s ciljem pokretanja ove društvene mreže u svim zemljama u kojima smo prisutni“, zaključio je Xenofon Eleftheriadis, voditelj globalnih komunikacija GLAMI-ja.