Mexico City u 3 dana

mexico city

Tko nas poznaje, zna koliko volimo Meksiko i da bi najrađe stalno tamo putovali. Neopisiva je ta ljubav prema Meksiku pa ćemo vam ovaj put kroz naš doživljaj grada Mexico City pokušati približiti tu ljubav.

Prvi put smo posjetili Meksiko kad smo išli na doček 2020. te nam je to bilo prvo samostalno putovanje. Tada smo samo potvrdili našu zaljubljenost u tu zemlju. Kako je u periodu korone bilo smanjen prostor za putovanja u zemlje koje nisu ništa uvjetovale za ulazak, odlučili smo opet ići u Meksiko. Ovaj put za Božić 2021. i doček 2022. S tim da smo ovaj put išli s agencijom Jungle koja je imala aranžman Mexico City – Playa del Carmen. Letili smo opet Turkishem i na našu sreću, za razliku od početka godine kad smo išli na Zanzibar, sad je sve bilo puno opuštenije. A i vratili su se normalni i fini obroci u avionu sa metalnim beštekom!

Upoznavanje s gradom

I tako smo na sam Badnjak popodne krenuli preko Istanbula za Mexico City. U Mexico City smo stigli na sam Božić ujutro. Kako su i oni veliki vjernici grad je bio skoro pa potpuno prazan. To bilo savršeno za prošetati i upoznati se sa gradom. Jer popodne i navečer je bila gužva da smo jedva hodali centrom.

Dobro došli u Mexico City

Mexico City ili Ciudad de Mexico je najveći i glavni grad Meksika. Grad ima impresivnu arhitekturu zbog španjolske kolonijalne arhitekture iz 17. stoljeća. Vidjet ćete ju posvuda – od nevjerojatnih crkava i oltara u baroknom stilu do starih palača poput Downtown Mexico Hotela. Povijesni centar je i upisan na listu UNESCO-ve svjetske baštine. Posvuda ćete vidjeti i boje i to ne samo zato jer je Božić. No u to doba vidjet ćete da je grad posebno uređen Božićnim zvijezdama kojih ima svugdje jer ona i potiče iz Meksika. Tako su i na glavnom gradskom trgu Zocalo bila postavljena velika božićna drvca sastavljena od božićnih zvijezda.

Katedrala

Zocalo

Dolaskom do glavnog gradskog trga Zocalo koji je najveći trg u Latinskoj Americi, vidjeli smo i više ljudi pa i neki prosvjed. Inače, vodič nam je odmah po dolasku rekao kako se u Meksiku jako puno protestira za sve i svašta i da ćemo vjerojatno naletiti na neki prosvjed. Na ovom nevjerojatno velikom trgu nalazi se stup na kojem se nalazi meksička zastava. Prije španjolske invazije, ovo je bilo glavno ceremonijalno mjesto Asteka. Danas je dvorište jedno od središnjih političkih, kulturnih događanja i koncerata. Tako se na jednom kraju trga nalazi Nacionalna palača koja je sjedište meksičke vlade dok je na drugom kraju najveća i najstarija katedrala. Ova metropolitanska katedrala izgrađena je na ostacima aztečkog hrama Templo Mayora, a građena je tijekom dva stoljeća (od 1573. do 1813.) i najveća je u Latinskoj Americi. Budući da je građena tako dugo, u svom dizajnu ima mješavinu renesansnih, baroknih i neoklasičnih stilova.

mexico city

Osim svih atrakcija, Zócalo je također zabavan i živahan trg. Aztečki plesači često nastupaju ovdje pa su tako već u jutarnjim satima Božića bili tu. Nose pokrivala za glavu od šarenog perja i izvode autentični ples iz razdoblja Azteka (cca. 1200. do 1530.). Ako se želite slikati s njima morate im platiti.

Gdje god dođemo nađemo zmaja 🙂

Torre Latinoamericana

Od trga kreće glavna ulica puna dućana i restorana koja vodi skroz do nebodera Torre Latinoamericana. Ovaj neboder od 44 kata, izgrađen 1965., najviša je zgrada u Centro Históricu. Toranj je čudesno izdržao i potres magnitude 8,1 iz 1985. te potres od 7,1 po Richteru iz rujna 2017. To ga čini rijetkim inženjerskim pothvatom. Torre definira horizont Mexico Cityja i koristan je za orijentaciju u središtu grada. Uputite se do vidikovca na najvišem katu s pogledom na grad od 360 stupnjeva ili u bar/restoran (jedan kat niže), koji ima jednako impresivan pogled. Ukoliko idete samo u bar ne morate plaćati ulaznicu te postoji zaseban lift. Za odlazak do vrha i posjet muzeju ulaznica se naplaćuje. Mi smo otišli do bara i popili piće te uživali u zalasku sunca. U tom trenutku nismo uopće razmišljali o potresu, nevjerojatno.

mexico city

Inače, potresi su na ovom području česti i prilično jaki radi trusnosti terena. Naime grad je izgrađen na isušenom jezeru i grad svake godine tone čak do 50 cm. Tako šetnjom gradom možete vidjeti kako su zgrade potonule i odvajaju se jedna od druge. U glavnoj ulici crkva je potonula toliko da je sad ispod razine ulice pa su dodane stepenice za ulazak u crkvu.

Razdvojenost zgrada nakon potresa i propadanja tla

Park Alameda

Blizu nebodera nalazi se i centralni park Alameda. To je najstariji park u Meksiku koji postoji od 1529. godine, kada je služio kao astečka tržnica. Danas je to zeleni vrt s popločanim stazama i ukrasnim fontanama i kipovima, a često je središte gradskih događanja. Tu možete vidjeti i doživjeti svašta.
Na jednom kraju ovog njegovanog pravokutnika je Palacio de Bellas Artes odnosno Palača lijepe umjetnosti dok je na drugom kraju Muzej Mural Diego Rivera. U njemu se nalazi najpoznatiji mural ovog meksičkog umjetnika “San nedjeljnog popodneva u Alamedi” iz 1946 godine.
Ispred muzeja je uvijek jako puno starijih Meksikanaca koji igraju šah i plešu pa je uvijek zabavno ovuda proći. A ovuda smo stalno prolazili jer nam je hotel Fontan Reforma bio doslovce iza ugla. Kako muzej Diega radi samo do 17 sati, jedan dan nakon izleta smo doslovce uletili na zadnjih 10 minuta i nismo trebali ništa platiti. Ali zato su nas našpricali dezinfekcijskim sredstvima od glave do pete. Pretrpili smo i ujedno umrli od smjeha koja količina nepotrebne „mjere predostrožnosti“.

San nedjeljnog popodneva u Alamedi

Osim španjolske kolonijalne arhitektire, u gradu možete vidjeti i ostatke astečkog hrama od kojeg su Meksikanci napravili arheološki park kroz koji se možete prošetati. Sve ove znamenitosti su bliza jedne druge i samo napravite krug po povijesnom centru.

Chapultepec Park

Velika zelena površina u srcu Mexico Cityja, Chapultepec Park popularno je područje za domaće i posjetitelje koji podjednako uživaju u širokom rasponu aktivnosti i atrakcija. Ovdje se nalaze brojni važni muzeji, međunarodno poznati zoološki vrt, spomenici, fontane i područja za kulturne izložbe. Naravno, ima mnogo vrtova i zelenih površina sa zanimljivom raznolikošću flore i faune.
Na sam Božić popodne smo prošetali parkom u nadi da će raditi ZOO, no nije radio, ali smo zato onda propješačili cijeli dio od parka glavnom ulicom Reforma do našeg hotela koji je udaljen nekih 5 km od parka. Tako smo malo i odmorili kod spomenika Anđeo neovisnosti koji nazivaju skraćeno El Angel. To je pobjednički je stup na kružnom toku na glavnoj prometnici Paseo de la Reforma gdje se skuplja dosta ljudi. Samo sjednete, promatrate svijet oko sebe i uživate.

Sve šta vidite je živo 🙂

Kako smo bili su maloj stisci s vremenom i izletima, zadnji dan pred polazak aviona uspjeli smo ipak otići u 8 ujutro u ZOO i bili smo prvi posjetitelji. Iako je ZOO bio u renoviranju pa se nisu mogle vidjeti sve životinje, vidjeli smo ih dosta. Najvažnije je bilo da smo vidjeli pande što je i bio glavni razlog za posjetu, a zMai je bio presretan radi toga. Ulaz u ZOO je besplatan.

Xochimilco

Ovo je drugi dio grada koji smo obišli kao izlet, iako naravno možete i u svojoj organizaciji. Prvo smo obišli kampus Sveučilišta koji se nalazi pod zaštitom UNESCO-a, prije svega zbog zanimljivih murala na sveučilišnoj knjižnici koji opisuju povijest Meksika. Nakon toga smo odmarali u vožnji drvenim brodićima po kanalima Xochimilco. Ova se četvrt također nalazi na UNESCO-vom popisu svjetske baštine zahvaljujući svojim chinampas, plutajućim vrtovima, odnosno malenim komadima plodnog tla na površini jezera. Vozili smo se kanalima na šarenim brodićima, prolazili duž vrtova i usput trgovali (nešto kao plutajuća tržnica na Tajlandu).

Coyoacan

Boemska četvrt poznata po popločanim ulicama i kolonijalnoj arhitekturi, u čijem središtu se nalazi
zeleni park Jardín Centenario u kojem možete vidjeti vjeverice kako skakuću oko vas. Ovdje se nalazi poznata plava kuća čuvene slikarice Fride Kahlo. To je muzej u kojem se mogu pogledati izlošci iz njezinog života kao i njezina djela. I dok ovo pišem, trljam si sol na ranu jer u kuću nismo mogli ući, a razlog je ponedjeljak – dan kad u Meksiku ništa ne radi. Stoga prilikom planiranja puta za Mexico City imajte na umu da je sve zatvoreno ponedjeljkom. Znači ni ZOO, ni muzeji, galerije.. ništa ne radi ponedjeljkom. Pokušali smo zamijeniti dan posjeta, ali radi korone su bile ograničene ulaznice i nije bilo ulaznica za dan ranije (barem smo takvo objašnjenje dobili).

U blizini se nalaze i nekadašnja kuća Lava Trockog, umjetničke galerije i živopisne zanatske tržnice. Tako da smo se morali utješiti posjetom tržnici gdje smo fino i jeftino jeli. Nakon toga smo odmorili na kavi u jednom od kafića te popili kavu iz nikad veće šalice (kao za juhu!). Pored nas je prolazio i poznati crveni trolejbus koji nas je podsjetio na nesreću u kojoj je mlada Frida Kahlo stradala.

Coyoacan

Teotihuacan

Blizu Mexico Cityja nalaze se piramide sunca i mjeseca odnosno arheološki park Teotihuacan i to radi svaki dan. Vožnja do tamo traje nešto više od sat vremena (nekih 45 km je udaljen od CDMX). Ovdje se nalaze mnoge piramide, a najveće su piramida sunca i piramida mjeseca. Između dvije piramide vodi Avenija mrtvih u kojoj se nalaze veličanstvene piramidalne građevine, palače i trgovi.
Na našu žalost, više ne dozvoljavaju penjanje na ove glavne piramide pa nemamo one dobre fotke koje su se ranije mogle napraviti. No užitak je i samo ovako proći ovuda i to doživjeti. A i nađu se druga mjesta gdje se može penjati.

Bazilika Svete Guadalupe

Na povratku smo posjetili najveće svetište u Meksiku, Baziliku Svete Guadalupe, koju godišnje posjeti oko 20 milijuna turista. Crkva je posvećena Gospi od Guadalupe, zaštitnici Meksika u kojoj se nalazi ikona Gospinog ukazanja. Bazilika Gospe Guadalupske sastoji se jednim dijelom od crkve iz 18. stoljeća, a drugim od moderne građevine koja je završena 1970-ih. Bazilika je važno hodočašničko odredište kako za Meksikance tako i za katolike iz drugih država. Broj posjetitelja je najveći na godišnjicu ukazanja, a taj dan se smatra jednom od najvažnijih meksičkih svetaca.

Stara i nova moderna crkva

Kako smo mi bili u Božićne blagdane, gužva je bila velika. A da bi vidjeli ikonu Gospinog ukazanja morate proći kratkom pokretnom stazom koja se nalazi točno ispred ikone, kako bi se poboljšala protočnost i smanjila gužva.

Ikona Gospinog ukazanja

Gastro delicije

Ovdje stvarno možete naći svakakvih delicija i mjesto za sebe. Od luksuznijih restorana, pizzerija do malih kantina i štandova gdje možete jesti s nogu kao i domaći. Uživajte u tacosima, tortiljama, steakovima, voću, sladoledu… Probajte pelone – hrskavi prženi sendvič s mesom, grahom i salsom.

Nas se posebno dojmio restoran Sonora Grill blizu našeg hotela na Reformi. Ima odličnu hranu, a nije preskup. Ono što je nas najviše oduševilo je usluga. Kako je vremenska razlika 7 sati u odnosu na Hrvatsku, zMai je bilo apsolutno umoran iza 20 sati pa je svaki pokušaj večere na ovaj način bio zapravo jako težak. Kako je bio umoran nije htio jesti (poučeni iskustvom bespotrebnih narudžbi od prije, nismo mu ništa ni naručili osim soka) i samo je klonuo za stolom. Kad dolazi konobar i nosi jelo koje nitko od nas četvero odraslih nije naručio, stavlja na stol i kaže „Ovo je na račun kuće za dijete“. Osim tog poteza, ovo je do sad jedini restoran koji je djetetu donio piće i hranu prije nego nama odraslima čime su nas apsolutno kupili. Čak smo zMaija uspjeli i razbuditi da malo pojede, a onda je nastavio spavati na stolici.

Perro Negro

I ono što nas je baš oduševilo je pizzeria Perro Negro (Crni pas). Em im je maskota crni francuski buldog koji je kao neki buda, em je mjesto precool. Nalazi se kao u dvorištu i katovima napuštene zgrade, u sklopu kojeg je i skejt park. Muzika je više alternativna, a pizza je potpuno drugačija od svega što smo do sad jeli. Slučajno smo naišli na ovo mjesto i baš nas je oduševilo.
Napojnice u meksičkim restoranim su obavezne i uglavnom piše na računima o kojem postotku se radi.

Yucatan i izleti

Nakon 3 dana u CDMX nastavili smo naš put avionom prema Cancunu i dalje za Playu del Carmen. Tamo smo uglavnom odmarali i otišli samo na one izlete koje nismo stigli obići u prvom posjetu. A to je svakako nezaobilazni Holbox i nemojte propustiti ovaj izlet. Uz to išli smo i na kupanje u cenote oko Tuluma te nakon toga na plažu Xpu-Ha. Na toj plaži se nalazi domaća svinjica koja slobodno šeće po plaži.
A ovaj put smo obišli i Cozumel, u vlastitom aranžmanu. Rentali smo auto, neki stari cabrio Chevrolet koji nema šta mu nije falilo. Obilazak otoka s ovim autom je bio avantura samo takva i događaj za pamćenje. O tome nekom drugom prilikom u kratkim crticama na našim profilima Facebook i Instagram.

I samo za kraj jedna praktična info vezana za let avionom. Turkish ima kružnu rutu Istabnul – Mexico City – Cancun – Istanbul. Let od Istanbula do CDMX traje 14 sati (na Božić je bilo božićno čudo pa smo letili 13 sati 😊) i putnici kojima je ovo odredište izlaze van, a ostali čekaju u avionu nekih 45-60 min dok se avion malo počisti i nastavljaju let do Cancuna (oko 2 sata). Za povratak kući ukrcate se u Cancunu i idete do Istanbula pa je samim tim povratak i dosta kraći (oko 11 sati).
Eto, to je još jedan razlog da posjetite Mexico City pa onda na plažu na Yucatan 😊.

mexico city
Popodnevna gužva prelazak ceste; Večernja gužva u glavnoj ulici