Bolt predstavlja Prisegu o sigurnosti romobila

romobila

Bolt, vodeći pružatelj usluga mikromobilnosti u Europi, predstavio je Prisegu o sigurnosti romobila. Dokument o sigurnosti romobila temelji se na devet točaka koje su ključne za razvoj sigurnije mikromobilnosti. One imaju za cilj riješiti ključne industrijske probleme koji su identificirani u studiji o sigurnosti koju je provela konzultantska tvrtka Steer. Prisega o jamstvu sigurnosti stvorena je uzimajući u obzir mišljenje nadležnih institucija o sigurnijem korištenju e-romobila u gradovima. Bolt je također iskoristio vlastito operativno iskustvo u 260 gradova diljem Europe pri izradi sigurnosnog dokumenta.

Rješavanje sigurnosnih pitanja
Bolt je obećao dodatno unaprijediti svoje partnerstvo s gradovima s ciljem poboljšanja sigurnosti mikromobilnosti. Popis mjera uključuje:
Suradnju s gradovima na uspostavljanju sigurnih uvjeta za mikromobilnost. To je ključno jer 80 % smrtonosnih nesreća među biciklistima i vozačima romobila uključuje motorna vozila. Zbog toga se Bolt obvezao na suradnju s gradovima i pružanje uvida i savjeta o postavljanju infrastrukture za mikromobilnost.
Rješavanje vožnje u pijanom stanju. Još jedan ozbiljan problem koji je otkrilo Steerovo istraživanje je vožnja u pijanom stanju. Istraživanje u Finskoj pokazalo je da je više od polovice zabilježenih nesreća s romobilom bilo povezano s alkoholom ili drogama. Kao odgovor na ovaj problem, Bolt je obećao da će dodatno proširiti svoj test kognitivne reakcije koji sprječava vožnju u pijanom stanju te pokrenuti edukativne kampanje usmjerene informiranju korisnika o rizicima koji proizlaze iz vožnje pod utjecajem alkohola ili droga.
● Učinkovito obrazovanje vozača.
Prema studiji javnog zdravstva u Austinu, koju je citirao Steer, trećina svih nesreća s romobilima koje su rezultirale ozljedama dogodile su se pri prvoj vožnji korisnika. Zbog toga se Bolt obvezao nadograditi način rada za početnike, opciju unutar aplikacije koja ograničava brzinu romobila na 15 km/h za nove korisnike te se usredotočiti na edukaciju svoje korisničke baze.
Očuvati javni prostor i zaštititi ranjive skupine. Prema podacima tvrtke Bolt, sigurnosni incidenti koji uključuju parkirane romobile događaju se samo u 15 % slučajeva u usporedbi s onima gdje su romobili u pokretu. Međutim, incidenti koji uključuju parkirane romobile predstavljaju poseban rizik za starije osobe i osobe s invaliditetom. Zbog toga Bolt obećava da će dodatno unaprijediti svoj sustav AI parkiranja, kao i ambijentalni zvuk koji emitiraju romobili kako bi pješake upozorili na približavanje romobila.

Bolt se holistički bavi sigurnošću romobila, zbog čega se, također, obvezao riješiti problem nepravilnog parkiranja, nadmašiti zahtjeve na razini EU u pogledu sigurnosti vozila uvođenjem najmodernijih romobila u gradove i pobrinuti se da Boltovo osoblje primjenjuje najviše sigurnosne standarde u održavanju romobila.

Prvi sveobuhvatni sustav bodovanja vozača u industriji
Bolt je, također, poduzeo značajan korak u nadogradnji iskustva sigurne vožnje svojih korisnika pokretanjem sustava bodovanja vozača samostalno razvijenog unutar kompanije. Sustav procjenjuje ponašanje vozača na temelju širokog skupa ulaznih podataka prikupljenih od značajki i senzora Boltovog romobila. Popis indikatora uključuje detekciju tandemske vožnje, česta nagla kočenja i proklizavanja, sudare i nepropisno parkiranje. Svako od tih ponašanja je u sustavu označeno bodovima, a ponašanje korisnika u vožnji ocjenjuje se nakon svakih pet vožnji.

Ako vozač spada u skupinu od 2 % najbezobzirnijih korisnika u određenom gradu, Bolt će nametnuti mjere kao dio politike u 3 koraka. Kao prvu mjeru, Bolt će podijeliti dodatne obrazovne materijale s nesmotrenim vozačima, budući da tvrtka vjeruje da se nesmotrenu vožnju može spriječiti u početku podizanjem svijesti o opasnostima kojima se vozači izlažu. Ako vozači ne poprave svoje ponašanje tijekom sljedećih pet vožnji, brzina njihovog romobila bit će ograničena na 15 km/h za sljedećih pet vožnji. Ako ove dvije mjere ne donesu nikakvo poboljšanje, korisnici će biti suspendirani na tjedan dana s mogućnošću žalbe na odluku Boltovoj korisničkoj službi.

Značajka se trenutno testira u Njemačkoj i Portugalu, a bit će proširena na druga tržišta – uključujući i Hrvatsku.
Kao što je najavljeno u našem najnovijem međunarodnom izvješću o sigurnosti romobila, u 2021. smanjili smo broj ozljeda za 26 % i nesreća u kojima su sudjelovali naši romobili za 12 %, dok smo povećali broj vožnji pet puta u usporedbi s 2020. Međutim, kontinuirano podižemo ljestvicu kada je u pitanju sigurnost naše usluge. Zbog toga se nadamo da će sigurnosni standardi uključeni u našoj prisezi te bodovanje vozača postati inspiracija za cijelu industriju,” rekao je Ivan Begović, Country manager za mikromobilnost Bolta Hrvatska i Slovenija.

Dijeljena mikromobilnost ima značajan potencijal za smanjenje broja putovanja automobilom u gradovima. Za otključavanje ovog potencijala iznimno je bitan fokus na sigurnost dijeljene mikromobilnosti. Ovaj pristup može maksimalno povećati povjerenje korisnika u e-romobile kao novi način prijevoza te gradovima uliti povjerenje i potaknuti ih da olakšaju pružanje dugoročnih partnerstava s pružateljima usluga mikromobilnosti. Steer sa zadovoljstvom podupire istraživanje u pozadini ovog izvješća koje pokazuje Boltovu predanost stavljanju sigurnosti korisnika, i onih koji ne koriste e-romobile, u središte njihove usluge dijeljenih e-romobila,” izjavio je Matthew Clark, Head of New Mobility u Steeru.

Boltova Prisega o sigurnosti romobila je dostupna ovdje.
Izvještaj tvrtke Steer je dostupan ovdje.