Samo 19% hrvatskih potrošača planira manje trošiti na modne brandove

Modna tražilica GLAMI.hr provela je još jedno istraživanje koje otkriva kako inflacija utječe na navike kupovanja modnih brandova među hrvatskim potrošačima

Trenutna ekonomska situacija, odnosno inflacija s kojom se suočavamo posljedica je nepovoljnih događanja na globalnoj razini posljednje gotovo tri godine, a u zadnje vrijeme osjetno je počela utjecati na prioritete u kupovini i navike kupaca. Osim o inflaciji, sve se više priča o problemima s opskrbom plinom i o grijanju pa se postavlja pitanje kako kupci razmišljaju o kupovini vezano i za ovu geopolitičku napetost. GLAMI.hr proveo je istraživanje i saznao mijenja li se i kako ponašanje Hrvata kada se radi o kupovini odjeće i obuće, te kroz istraživanje u sklopu GLAMI Fashion (Re)Search projekta, dao uvid u ponašanje kupaca u kontekstu ove ekonomske situacije.

Nekoliko je ključnih rezultata istraživanja koje ćemo detaljnije pojasniti:
• Samo 19% ispitanika planira značajno smanjiti troškove vezane za modu
• Većina, odnosno 56% ispitanika ne planira značajno smanjiti troškove, već kupovati na sniženjima
• 82% Hrvata prati povećanja maloprodajnih cijena odjeće i obuće
• 29% Hrvata već sada planira imati niže temperature kod kuće što će kompenzirati dodatnim slojem odjeće

Više Hrvata prati povećanja cijena odjeće i obuće
Inflacija je imala utjecaj na svijest ljudi o povećanju cijena i vidljivo je da su kupci sada u velikom postotku (njih 82%) svjesni kretanja cijena, odnosno povećanja maloprodajnih cijena odjeće i obuće. Kada se taj postotak usporedi s istraživanjem koje je GLAMI.hr proveo u travnju 2021., ističe se trend rasta u tom smislu što rezultira činjenicom da značajno veći broj ljudi, odnosno 10% više negoli godinu dana prije, prati povećanja cijena u maloprodaji odjeće i obuće.

Bez obzira na inflaciju, mali postotak Hrvata planira smanjiti troškove mode
Nestabilna gospodarska situacija utjecala je na 19% ispitanika koji su odlučili smanjiti troškove vezane za modu, odnosno kupovinu odjeće i obuće. Većina, odnosno 56% ljudi se ipak odlučuje za kompromisno rješenje i ne planiraju značajno smanjiti potrošnju, ali namjeravaju više pratiti rasprodaje i kupovati na sniženjima. Preostalih 25% ljudi ne planira smanjivati troškove, a za to navode nekoliko razloga. Najistaknutiji razlog (kojeg navodi njih 48%) odnosi se na činjenicu da su uvijek kupovali samo najnužnije predmete i ne vide prostora za dodatne uštede. Drugi razlog zbog kojeg kupci ne namjeravaju smanjiti troškove jest pozitivan psihološki utjecaj kupovine, odnosno radost koju im kupovina odjeće i obuće donosi. Posljednji razlog koji se istaknuo u istraživanju su posebni životni događaji i prigode, poput novog posla, sklapanje braka i drugih, zbog kojih je kupovina nužna.

A kakve veze imaju električna energija, plin i kupovina odjeće?
Jednostavno, dolazi zima, ali i više cijene električne energije i plina zbog čega se Europljanima sugerira smanjenje temperature grijanja prostora što je moguće kompenzirati dodatnim slojevima odjeće. No, Hrvati su poprilično podijeljeni s obzirom na ovo pitanje pa niže temperature i dodatni sloj odjeće planira imati tek 29% ispitanika, a njih 27% nije spremno na taj kompromis i prioritet im je zadržati udobnost toplog doma. Za treću opciju odlučilo se 24% ispitanika koji će donijeti odluku kada doznaju stvarne cijene troškova električne energije i plina. Ipak, pomisao na udobnu i toplu pidžamu svidjela se 47% ispitanika koju su izjavili kako će ih rado nositi kod kuće da im ne bi bilo hladno.